۵۷ درصد گرگانی ها مبتلا به کرونا شدند

حق شناس بابیان اینکه براساس طرح «ایمنی گله ای» ۵۷ درصد گرگانی ها مبتلا به کرونا شدند، گفت: براساس این ارزیابی پیک دوم کرونا در گرگان اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(یکشنبه 25 خرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: طرح «ایمنی گله ای» در استان ها به منظور بررسی شرایط کرونا رقم خورده است و وضعیت 31 مرکز استان کشور  بررسی شده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در بررسی 31 استان کشور شهرهای قم، گرگان و رشت سه شهر نخست در این طرح بودند و براساس گزارش این طرح در گرگان 57 درصد مردم به کرونا مبتلا شدند و از این بیماری عبور کردند.

 

حق شناس بابیان اینکه براساس ارزیابی ها پیک دوم کرونا در گرگان اتفاق نمی افتد، تاکید کرد: در 18 اسفند در گلستان با شیوع ویروس کرونا یک هفته تعطیلی در نظر گرفته شد و این در حالی بود که در دیگر استان ها از هشت فروردین این تعطیلی رقم خورد و این مهم باعث کنترل شیوع ویروس کرونا است.

 

وی افزود: از پیک نخست کرونا عبور کردیم ولی خوزستان، هرمزگان و بوشهر به پیک نخست نرسیدند و اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم در گلستان نیز وارد پیک دوم خواهیم شد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه ابراز داشت: از هر پنج شغل در دنیا چهار شغل متاثر از کرونا است و برخی نیز بیان می کنند پس از جنگ جهانی دوم این بزرگترین بحرانی است که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است و از مجموع سه میلیارد و 300 شاغل در دنیا 75 درصد تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

 

حق شناس بیان کرد: در ایران اسلامی به دلیل اینکه دچار کرونای تحریم غیر قانونی آمریکا بودیم شاخصه های اقتصادی ما امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

کد خبر 938815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha