۳۵۰ تن مرغ منجمد بین اقشار نیازمند در کردستان توزیع می‌شود

دره وزمی ،از توزیع۰ تن مرغ منجمد بین اقشار نیازمند در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد دره‌وزمی امروز(25خرداد)در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سنندج برگزارشد،اظهار داشت: مرغ منجمد موجود در سردخانه‌های کشور برای کمک به اقشار آسیب پذیر اختصاص پیدا کرده است، که در این راستا سهم استان ۳۵۰ تن است که بین خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی توزیع می‌شود.

وی افزود: به ازای هر خانوار چهار کیلوگرم مرغ منجمد اختصاص داده می‌شود که مقدمات توزیع آن انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ارتباط با هزینه کشتار در کشتارگاه‌های مرغ هم افزود:  هزینه کشتار در کشتارگاه‌های مرغ سال گذشته در استان ۲۹۰ تومان بود که اسفند ماه به ۳۵۰ تومان به طور موقت افزایش یافت تا قیمت نهایی آن اعلام شود.

وی افزود: به عنوان مثال کشتارگاهی که روزی ۱۰ تن کشتار می‌کند و ۱۰۰ نفر نیرو دارد بی‌شک فعالیت آن صرفه اقتصادی ندارد و مردم هم نباید هزینه غیراقتصادی چنین واحدی را پرداخت کنند.

دره وزمی تصریح کرد: با توجه به این موارد به طور اصولی اقدام به بررسی موارد لازم کردیم و در نتیجه پیشنهاد ۵۰۰ تومان بابت هزینه کشتار تصویب شد.

مدیرتعاون روستایی کردستان درادامه این جلسه، افزود: سازمان تعاون روستایی در خواستی از ستاد تنظیم بازار کشور در ارتباط با اختصاص محل و غرفه‌هایی به کشاورزان برای عرضه محصولات میوه و تره‌بار آنها داده است.

پیمان اسکندری بیان کرد: مصوبه‌ای در چند سال گذشته در کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر اختصاص پنج نقطه در سطح شهر سنندج برای عرضه میوه و صفی‌جات به طور مستقیم وبدون واسطه  به تصویب رسید ولی اجرایی نشد.

وی در پایان  با اشاره به اینکه نظام توزیع میوه نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور مشکلات و اشکالاتی دارد،خاطرنشان کرد: اگر غرفه‌هایی به عرضه مستقیم میوه و تره‌بار اختصاص پیدا کند بی شک تجمعات در هسته مرکزی شهر هم کاهش پیدا می‌کند.

 

کد خبر 938958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha