معیشت و اشتغال مهم‌ترین مسئله و دغدغه ساکنان منطقه آزاد اروند است

حیدری با بیان اینکه معیشت و اشتغال مهم‌ترین مسئله و دغدغه ساکنان منطقه آزاد اروند است گفت: باید برنامه‌ای متناسب با ظرفیت دو شهرستان آبادان و خرمشهر برای رسیدن به اهداف میان‌مدت و بلندمدت توسعه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» ظهر امروز (یکشنبه 25 خرداد) در آئین بهره‌برداری از کارخانه تولیدی شرکت زعفران نگین طلایی سرخ آریا، لازمه موفقیت در همه برنامه‌ها برای توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را انسجام و هماهنگی همه دستگاه‌ها با این سازمان دانست و اظهار کرد: منطقه آزاد اروند یک منطقه واحد و یکپارچه است و مسئولیت توسعه همه‌جانبه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارد، بنابراین شرط لازم برای توسعه همه‌جانبه، همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با منطقه آزاد اروند است و ما می‌توانیم در این صورت گام بلند توسعه را برداریم .

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، با بیان اینکه هر گونه ناهماهنگی، اختلاف‌نظر و تکیه بر قوانین و مقررات نتیجه‌ای جز دوری از توسعه و اهداف تاسیس منطقه آزاد در شهرستان های آبادان و خرمشهر در بر ندارد افزود: در بسیاری از استان‌ها و مناطق مهم و راهبردی کشور مسئولان به دنبال تاسیس منطقه آزاد هستند و تمایل دارند از ظرفیت‌ها و مزایای این مناطق برای توسعه استفاده کنند، اما اینک این اتفاق مهم برای آبادان و خرمشهر رخ داده و با اهتمامی که در میان مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداران ویژه دو شهرستان و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، می‌توان یک هم‌افزایی ویژه‌ای را احساس کرد.

 

وی معیشت و اشتغال را مهم‌ترین مسئله و دغدغه ساکنان منطقه آزاد اروند برشمرد و اضافه کرد: باید برنامه‌ای متناسب با ظرفیت دو شهرستان آبادان و خرمشهر برای رسیدن به اهداف میان‌مدت و بلندمدت توسعه‌ای داشته باشیم؛ این حق مردم است که بدانند طی پنج سال آینده در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد.

 

حیدری با اشاره به اینکه ما زیرساخت‌های مناسب برای توسعه را در هر دو شهرستان داریم ابراز کرد: دارا بودن حمل‌ونقل ترکیبی همگی مولفه‌های تکمیل‌کننده رشد و توسعه در منطقه آزاد اروند است و فقط کافیست که این زیرساخت‌ها را با اهداف خود در این منطقه هماهنگ و هم‌راستا کنیم .

 

وی تصریح کرد: ما به شرکای محلی اعم از سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان نیاز داریم که خوشبختانه منطقه آزاد اروند با دارا بودن دو اتاق بازرگانی ظرفیت بین‌المللی برای ما تولید کرده که باید از این مسئله استفاده بهینه و درست کرد؛ این سرمایه عظیم باید در کنار سایر سرمایه‌ها قرار گیرد و برای ما ارزش افزوده ایجاد کند .

 

فرماندار ویژه خرمشهر از وجود نیروی انسانی ماهر، کارآزموده، خلاق و متعهد در محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و بیان کرد: این افراد در این منطقه کم نیستند، لذا آنها باید در خط مقدم جبهه صنعت و تولید اصلی‌ترین نقش را ایفا کنند، امروز اراده خوبی در منطقه آزاد برای توسعه همه‌جانبه وجود دارد و ما هم به سهم خود در حوزه شهرستان خرمشهر با تمام وجود به این پروسه کمک می‌کنیم چرا که ما و مردم از عواید این توسعه سهیم می‌شویم و آینده جوانان نیز تامین و تضمین می‌شود .

 

وی عنوان کرد: این در حالی است که کشور به لحاظ اعتباری و مالی در وضعیت نامناسبی قرار دارد اما در منطقه آزاد اروند ما پیوسته شاهد تقویت پروژه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی، صنعتی و حفظ زیرساخت‌های امنیتی و افزایش ضریب امنیت شهرستان مرزی خرمشهر هستیم و این نیز نکته بسیار مهمی است.

 

حیدری خطاب به منتقدان سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: منتقدان باید این را بدانند و مطلع شوند که در چنین شرایطی این منطقه آزاد اروند است که به ما کمک می‌کند، آزمایشگاه طبی و تشخیصی که اخیرا ظرف مدت زمان کوتاهی در این دوره حساس شیوع کرونا راه‌اندازی شد ناشی از اهتمام جدی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند است.

 

وی با بیان اینکه باید کارهای بزرگ را یادآوری و خدمات شایسته را ذکر کنیم ادامه داد: البته همچنان نیازها و مطالبات فراوانی وجود دارد اما باید در نظر داشت منابع محدود است و با توجه به جمعیت بیش از 500 هزار نفری، مسائل ناشی از جنگ و بازسازی و مشکلات پی در پی که در منطقه وجود داشته و روی هم انباشته شده نیاز به صبوری و تفکر و برنامه‌ریزی داریم .

 

فرماندار ویژه خرمشهر شهرک صنعتی این شهرستان را یکی از مظاهر مشارکت دولت و منطقه آزاد اروند برشمرد و اذعان داشت: این شهرک صنعتی امروزه یکی از فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است.

 

حیدری همچنین خطاب به رسانه‌ها و مردم خواستار مطالعه تطبیقی و مقایسه‌ای و سپس ارزیابی و قضاوت برای عملکرد مجموعه دولت و منطقه آزاد اروند در شهرستان مرزی خرمشهر شد و خاطر نشان کرد: نقد باید منصفانه، کارشناسی و مستند باشد و هر اظهارنظری که دور از محتوای کارشناسی باشد حتما روزی ابطالش خواهد رسید .

 

کد خبر 938982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha