خرید تضمینی بیش از ۱۳ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان قیروکارزین

همتی گفت: بیش از ۱۳ هزار تن گندم مازاد توسط ۲ مرکز خرید تضمینی تعاونی روستایی در قیروکارزین از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (دوشنبه 26 خرداد) از خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان قیروکارزین خبر داد و به خبرنگاران گفت: بیش از 13 هزار تن گندم مازاد توسط 2 مرکز خرید تضمینی تعاونی روستایی در قیروکارزین از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: این میزان خرید گندم مازاد، نسبت به سال گذشته 2 تن بیشتر بوده و افزایش 20 درصدی داشته است.

وی با اشاره به عوامل موثر در افزایش گندم برداشت شده در این شهرستان، اعلام کرد: بارش های مناسب، مبارزه به موقع با آفات و استفاده از ریز مغذی ها باعث شد تا سطح قابل برداشت محصول گندم در قیروکارزین برای کشت آبی به بیش از سه هزار و 300 هکتار و برای کشت دیم به بیش از 330 هکتار، برسد.

همتی با تاکید بر توزیع نهاده های شیمیایی برای کشت گندم در سال زراعی آینده بر اساس میزان گندم تحویل شده به مراکز خرید تضمینی، گفت: لازم است تا کشاورزان، قبل از اقدام برای کشت هر محصولی ابتدا با کارشناسان پهنه هماهنگ کنند.

گفتنی است تا کنون بیش از 9 هزار تن، گندم تولیدی قیروکارزین به سیلوها منتقل شده است.

کد خبر 939104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha