۱۶ پروژه بخش کشاورزی شهرستان فردوس به بهره برداری رسید

سلیمانی گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۱۶ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۲۹ میلیارد ریال در شهرستان فردوس به بهره برداری رسید.

«موسی سلیمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به افتتاح ۱۶ پروژه بخش کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی گفت: برای بهره برداری از این تعداد پروژه میزان، ۲۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: پروژه های افتتاحی در حوزه های آبیاری نوین، قنوات، جاده بین مزارع، دام و گلخانه و پروژه عملیات بیابان زدایی (نهال کاری ) است.

 

وی با بیان اینکه یک واحد گلخانه با سطح یک هزار و ۶۰۰ متر و اعتبار ۲ میلیارد ریال در مجتمع گلخانه ای به نمایندگی از پنج گلخانه به بهره برداری رسیده است، افزود: همچنین اجرای هلالی آبگیر از طرح های اداره منابع طبیعی با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال نیز همزمان با هفته جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.

 

سلیمانی با اشاره به بازدید از اجرای عملیات بیابان زدایی در منطقه کجه چاهنو (کانون فرسایش بادی شهرستان فردوس)، ادامه داد: این پروژه از طرح‌های منابع طبیعی شهرستان است که با اجرای نهال کاری با سطح یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار و هلالی آبگیر با بذرپاشی در سطح ۳۶۰ هکتار با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ اجرا شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس به کانون های ملخ بومی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال در کانون های قدیم با با توجه به کنترل های صورت گرفته در سالهای گذشته حمله ملخ بومی و مراکشی وجود نداشته است اما سه کانون جدید در مناطق بندسار کیا واقع در باغستان علیا و سفلی، حاشیه جاده مجتمع دامداری اسلامیه به سمت بیدسکان و سه راهی خانکوک مشاهده شده است.

 

به گفته وی در این کانون‌ها با هماهنگی ادارات محیط زیست و منابع طبیعی، شوراهای اسلامی و دامداران منطقه ای به وسعت ۶۰ هکتار سمپاشی انجام شده است و تاکنون در سطح ۲۰۰ هکتار نیز توزیع طعمه مسموم جهت مبارزه با ملخ مراکشی بین کشاورزان صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد.

 

 

کد خبر 939247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha