افزایش ۲۰ درصد کرایه اتوبوس های درون شهری

مژدهی فر گفت: کرایه اتوبوس های درون شهری ارومیه ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

«مژدهی فر» در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: پیشنهاد افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس های درون شهری به شهرداری ارسال شده9 که در صورت تصویب آن اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه افزود: در حال حاضر تعداد ناوگان اتوبوس رانی درون شهری 342 دستگاه است که از این تعداد 293 دستگاه اتوبوس خصوصی و 49 دستگاه اتوبوس به صورت ملکی در حال فعالیت هستند.

این مسئول به خدمات رسانی ناوگان اتوبوس رانی درون شهری در ایام بحران کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: تا پایان این بحران اتوبوس های ملکی فعالیت های خود را متوقف و اتوبوس های خصوصی نیز با دو سوم ظرفیت خود در حال ارائه خدمات به مردم ارومیه هستند.

وی تعداد ناوگان تاکسی رانی درون شهری ارومیه را 5672 دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در ایام بحران کرونا 3 هزار و 500 تاکسی در داخل شهر در حال فعالیت هستند.

مژدهی فر ادامه داد: بر اساس ابلاغیه به تاکس های درون شهری، تاکسی های در حال فعالیت در حال حاضر تنها میتوانند 3 مسافر را پذیرش کنند و در صورت پذیرش بیش از تعداد یاد شده تخلف صورت گرفته با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

این مسئول یاد آور شد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی تصمیم داریم تمام تاکسی های درون شهری را مجهز به سیستم محافظتی کنیم که تا به امروز این سیستم در 700 تاکسی نصب و مابقی به زودی نصب خواهند شد.

وی ادامه داد: مردم با فرهنگ ارومیه در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و پذیرش مسافر بیش از حد تعیین شده توسط ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی داخل شهری میتوانند تخلفات صورت را به شماره 137 همراه با شماره پلاک اتوبوس و تاکسی گزارش دهند.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی شهر ارومیه اشاره و تصریح کرد: 11 بازرس این سازمان به صورت مداوم در حال بازرسی ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی هستند.

وی این تعداد بازرس را برای ناوگان عظیم حمل و نقل عمومی درون شهری را کافی ندانست و گفت: از تمام مردم عزیز ارومیه تقاضا داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تخلف های انجام گرفته را به این سازمان گزارش دهند.

کد خبر 939297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha