آغاز برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین

خمسه گفت: برداشت محصول گندم از سطح ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 330 هزار تن محصول گندم از این اراضی برداشت شود .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان گندم تولیدی پیش بینی می شود افزون بر 220 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان  استان خریداری شود .

 

وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری 21 مرکز خرید در استان از ساعت هشت صبح تا زمانی که کشاورزان گندم تحویل می دهند، نسبت به ارائه خدمات فعال هستند.

 

خمسه تصریح کرد: تولید محصول گندم با کیفیت از اقدامات اساسی جهاد کشاورزی است و امسال برای تولید محصول با کیفیت و سن زدگی پایین، مبارزه با سن مادر و پوره  درسطح ۱۱۵ هزار هکتار انجام شده است .

 

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از 155 هزار هکتار از اراضی کشاورری استان به زیرکشت گندم رفته است که از این میزان 49 هزار هکتار گندم آبی و 106هزار هکتار گندم دیم است .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده طی 2 سال گذشته،  استان قزوین که در مبارزه با سن غلات، رتبه 31 کشوری بوده حال جزو پنج استان برتر کشور در مبارزه با سن و همچنین گندم سالم شده است.

 

کد خبر 939398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha