از آغاز فصل جدید تعاملات ایران و عراق به همت گروه «عاشقان ولایت» تا تامین هزینه سفر اربعین برای محرومان

کانون صاحب‌الزمان(عج) یزد از کانون‌های برگزیده در رویداد ملی «فهما» در موضوع پاسداشت اربعین حسینی است، این کانون با تشکیل گروه سرود «عاشقان ولایت» توانسته در سطح ملی و بین‌المللی خوش بدرخشد و تولیدات آن با استقبال عراقی‌ها نیز روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه های تاثیرگذار در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند، این پایگاه ها با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته اند، گامی در جهت رونق مساجد بردارند.

 

یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال که در طول سال ها فعالیت در حوزه پاسداشت اربعین حسینی خوش درخشیده و در رویداد ملی فهما به عنوان کانون برتر معرفی شده است، کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) رحمت آباد شهر حمیدیا در استان یزد است. این کانون با راه اندازی گروه سرود «عاشقان ولایت» که با حضور نوجوانان تشکیل شده، در سطح ملی خوش درخشيده و به عنوان یکی از کانون های پویا و فعال در سطح ملی و بین المللی مطرح شده است، به طوری که اجرای سرود این کانون در پیاده روی اربعین حسینی با استقبال شیعیان کشور همسایه عراق روبرو شد و فصلی از تعاملات و همکاری میان دو کشور را فراهم کرد.

 

«ابوالفضل کرمانی نسب»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره رویکردهای این کانون فرهنگی هنری برتر در رویداد ملی فهما، اظهار کرد: تمام تلاش و فعالیت این کانون فرهنگی هنری کادرسازی در رشته های مختلف فرهنگی،هنری و مذهبی است به گونه ای که در رشته سرود با راه اندازی گروه سرود «عاشقان ولایت» که با حضور نوجوانان تشکیل شده، در سطح ملی و حتی بین المللی توانستیم خوش بدرخشيم.

 

 مدیرکانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)»  به ایده تشکیل گروه سرود عاشقان ولایت هم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال ها قبل در جمع مسئولان یادواره شهدای سمنان بر تشکیل گروه سرود اثرگذار و خوش مضمون تاکید کرده بودند، این سخنان رهبری دغدغه من برای تشکیل گروه سرود «عاشقان ولایت» که سابقه 30 ساله داشت اما بنا به دلایلی آن زمان متوقف شده بود، شد. به همین جهت فعالیت گروه سرود «عاشقان ولایت» با حضور اعضای جدید را از سر گرفتم، در این گروه سرود 180 نفر ثبت نام کردند، که 80 نفر در قالب 4 حلقه صالحین در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و 45 نفر عضو فعال هستند که همگی از نخبگان و شاگردان مدارس محسوب می شوند.

 

کرمانی نسب خاطر نشان کرد: تاکنون این گروه سرود بیش از 70 اجرای زنده تلویزیونی داشته است، اجرای 38 سرود و ضبط 23 نماهنگ که همگی از شبکه‌های سراسری پخش شده‌اند. همچنین، همواره این گروه سرود مورد تشویق بسیاری از بزرگان دینی، فرهنگی و سیاسی قرار گرفته است. نماهنگ های حضرت زهرا(س)، موسم رهایی با موضوع مدافعان حرم و سرود «علی آقامه»، «فرشتگان نجات» که با استقبال بالا مواجه شد، از جمله سرودهای اجرایی این گروه است.در این گروه سرود مسائل تربیتی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته و رشد فکری و معنوی نوجوانان را نیز دنبال می کنیم، ضمن اینکه این گروه سرود به زبان های عربی و انگلیسی نیز اقدام به اجرای سرود می کند به طوری که یکی از اجرای های اخیر انگلیسی این گروه سرود نوجوان با استقبال گردشگران خارجی روبرو شد.

 

وی  گفت: همچنین کلیه برنامه‌های فرهنگی، جلسات و کلاس‌ها در مسجد صاحب‌الزمان(عج) رحمت‌آباد یزد برگزار‌ و سعی می‌شود در اردوهای تفریحی و زیارتی برنامه های فرهنگی برای نوجوانان مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)»  به برنامه ها و رویکرد این کانون در اربعین حسینی اشاره کرد و گفتما با بهره گیری از ظرفیت خیرین تلاش کردیم که کسانی که تاکنون به مراسم  پیاده روی اربعین نرفته اند، هزینه این سفر معنوی را برایشان مهیا کنیم، به طوری که سال گذشته 400 نفر به سفر پیاده روی اربعین مشرف شدند. ضمن اینکه ما در مسیر پیاده روی اربعین حسینی با راه اندازی موکب و ایستگاه صلواتی از زوار حسینی پذیرایی و به آنها خدمت رسانی کردیم که  اغلب خادمین این موکب ما از نوجوان فعال کانون بودند.

 

 گروه سرود عاشقان ولایت در مسیر پیاده روی اربعین هم اقدام به اجرای سرود  به زبان عربی کردند که  اجرای این سرود با استقبال شیعیان عراقی روبرو شد و اجرای این سرود فصلی از تعامل و همکاری دوستانه میان شیعیان عراقی را گشود به گفته کرمانی نسب بعد از پیاده روی اربعین شاهد گسترش همکاری بسیاری از موکب داران عراقی از آثار تولیدی کانون صاحب الزمان(عج) شدیم.

 

 کانون صاحب الزمان(عج) در حوزه دفاع مقدس نیز  همه ساله برنامه های شاخصی برگزار می کند، کرمانی نسب به برنامه هایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت این کانون برگزار می شود، اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا، فضاسازی مسجد با نشانه های دفاع مقدس، اختصاص المان یادواره شهدا در مسجد، دیدار از خانواده شهدا، سرکشی از جانبازان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد توجه است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)»ادامه داد: روایتگری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدای استان، قرائت وصیت نامه 24 شهید مسجدی هر شب در مسجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه هایی است به مناسب هفته دفاع مقدس و به همت این کانون انجام می شود.

 

کرمانی نسب به برنامه های کانون  در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: ما در اوایل بحران کرونا که موج سنگینی از بیماری حاکم بود در اولین اقدام تلاش کردیم که با اجرای سرود تقدیری از مدافعان سلامت و فعالین این حوزه داشته باشیم به همین جهت اقدام به تهیه و تولید سرود «فرشتگان نجات» کردیم که این کار گستره ملی نیز داشت و با استقبال بسیار روبرو و به عنوان یکی از کارهای هنری اثرگذار معرفی شد. هدف ما با اجرای این سرود  ایجاد انگیزه در میان مدافعان سلامت و کادر درمانی بیمارستان ها در شرایط بحران کرونا بود و تلاش کردیم بخشی از خدمات زحمت کشان عرصه سلامت را انعکاس دهیم.

 

طرح «قرار نوجوانان آسمانی» یکی دیگر از برنامه های این کانون است که می توان به آن اشاره کرد،مدیر کانون صاحب الزمان(عج) گفت: تلاش می شود با اجرای این طرح نوجوانان منطقه و محله را به انس با مسجد سوق دهیم و به حضو پرشور آنها در مساجد رونق ببخشیم. همچنین در این طرح ما تلاش می کنیم که تجوید و قرائت قرآن کریم، بیان داستان های قرآنی، همخوانی سرودها و احادیث قرآنی را مورد توجه قرار دهیم.

 

برگزاری دوره های تخصصی نویسندگی، کارگردانی، موشن گرافی، تئاتر، مسابقات ورزشی، آموزش مداحی و نشست های کتابخوانی از دیگر برنامه های این کانون است که مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) رحمت آباد شهر حمیدیا استان یزد به آن اشاره کرد.

کد خبر 939401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha