جشنواره قرآن «صاعد» منتخبین خود را شناخت

تنها با بیان اینکه جشنواره قرآن «صاعد» در راستای اجرای طرح سراسری مصباح الهدی برگزار شد، گفت: ۱۵هزار اثر در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی به دبیرخانه جشنواره رسید و نهایتا ۱۳۰نفر از بین هزار و ۱۱۶ اثرراه یافته به مرحله استانی، منتخب معرفی شدند.

«محمود تنها»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، اظهار کرد: رسالت تربیتی آموزش و پرورش ایجاب می کند که نسبت به شناخت سیره ی عملی اهل بیت (ع) که الگوی همه انسان ها هستند، حساس باشیم چراکه دین اسلام به منزله آخرین دین آسمانی، در تعالیم خود توجه و اهتمامی ویژه به ترتیب انسان‌ها داشته است.

 

رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران افزود: توجه به ترتیب دینی و اخلاقی از دیدگاه اسلام، همواره به مثابه اصلی مهم و اساسی در سعادت انسان‌ها و نیز دور ماندن آنها از گناهان و ناپاکی‌ها؛ مورد توجه بوده و هست .

 

وی به اجرای موفق طرح سراسری مصباح الهدی دربین دانش آموزان استان مازندران اشاره کرد و گفت: طرح سراسری مصباح الهدی را یکی از مهم‌ترین و موثرترین برنامه ها با محوریت عترت آموزش و پرورش است که هر ساله دانش آموزان با سیره تربیتی یکی از  ائمه معصومین(علیهم السلام) آشنا می شوند.

 

تنها به ابتکار اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران برای اجرای جشنواره استانی قرآن «صاعد» با محوریت بررسی سیره عملی و اخلاقی امام سجاد (ع)و رساله حقوق در راستای طرح ملی مصباح الهدی اشاره کرد و افزود: 15هزار اثر در مرحله آموزشگاهی و شهرستانی به دبیرخانه جشنواره رسید و نهایتا 130نفر از بین هزار و  116 اثرراه یافته به مرحله استانی، منتخب معرفی شدند.

 

دبیرجشنواره استانی قرآن «صاعد»، اظهار کرد: صحیفه سجادیه ، اثر گرانبهایی از اصول اخلاقی و اندیشه های معرفتی است . تامل در گستره تعالیم و معارف صحیفه ، به وضوح نشان می دهد که دعاهای آن ، فراتر از مناجات های فردی و راز و نیازهایی است که یک انسان در خلوت و تنهایی با خدای خویش دارد .

 

وی اذعان کرد: صحیفه سجادیه برای تحقق گام دوم انقلاب بهترین الگو، راهنما و رهبر است.

 

 

کد خبر 939719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha