امام صادق(ع) با گسترش علوم اسلامی نجات بخش مسلمانان از افراط و تفریط  بود

حجت الاسلام بابایی گفت: امام صادق(ع) نجات بخش مسلمانان از افراط و تفریط با گسترش علوم اسلامی بود و با تربیت شاگردان فراوان، خدمات شایانی به اسلام و مسلمانان کرد.

« حجت الاسلام سید محمد بابایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) گفت: دوران سی و چهار ساله امامت این امام همام، عصر شکوفایی معارف اهل بیت(ع) است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر افزود:  آن حضرت ضمن مبارزه با شبهات مسموم بدعت گزاران، اسلام ناب محمدی را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس بیرون آوردند.

 

وی با بیان اینکه عصر امام صادق(ع) از یک سو عصر شکوفایی دانش، فقه، کلام، مناظره، حدیث و روایت بود و از سوی دیگر عصر بدعت ها، و گمراهی ها و گسترش مذهب های مختلف بود، اظهار کرد:  این امام همام با توجه به نیاز جامعه آن روز و فرصت به دست آمده با تاسیس مجالس درس و مراکز علمی به تربیت شاگردان بسیار پرداخت.

 

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه جریان امامت بزرگترین و قویترین جناح مخالف دولت عباسی بوده است، خاطرنشان کرد: در این دوران عباسیان بسیاری از کتابها را از بین برده و روایات را تغییر دادن تا تأثیر اهلبیت(ع) در علوم اسلامی مشخص نشود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه خدمات امام صادق(ع) به اسلام و دنیای علم بسیار زیاد است، یادآور شد: عالم اسلام و جهان علم تا ابد مدیون خدمات  امام جعفر صادق(ع) است .

 

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در طول زندگی پربرکت خویش، تلاش های زیادی برای راهنمایی مردم به کار بستند و در این زمینه متحمل رنجهای فراوانی شدند ولی با هدف های متعالی که دنبال می کردند با تمام مشکلات مبارزه کردند و در این راه سربلند بیرون آمدند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر با بیان اینکه امام صادق(ع) دلهای تشنه به مکتب اهل بیت(ع) را با معارف الهی سیراب کردند و در مسیر گسترش معارف ناب الهی گامهای مهمی برداشتند، عنوان کرد:  بر اثر انحرافات و برداشتهای غلط و تشویق بنیامیه و بنی عباس برای افزایش و تکثر مذاهب متعدد برای مقابله با مکتب اهل بیت و به حاشیه بردن آن، مذاهب زیادی ایجاد شد که این موضوع سبب شد مردم تشنه حقایق شوند.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: هنگامی که امام صادق(ع) به تأسیس دانشگاه پرداختند مردم به سوی ایشان آمدند و زمینه تربیت بیش از چهار هزار شاگرد توسط این امام همام فراهم شد.

 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) نجات بخش مسلمانان از افراط و تفریط با گسترش علوم اسلامی بود و با تربیت شاگردان فراوان، خدمات شایانی به اسلام و مسلمانان کرد.

کد خبر 939745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha