واکنش رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان به چالش «معتادا نمی گیرن»

زائری با بیان اینکه پشت چالش «معتادا نمی گیرن» دسیسه ای نهفته است، گفت: این چالش به پوششی برای قاچاقچیان تبدیل شده که در این ایام به آسانی مواد مخدر خود را به فروش برسانند.

«مجید زائری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در واکنش به چالش «معتادا نمی گیرن» گفت: اعتیاد و تاثیرات آن بر کرونا یک حوزه علمی و پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان می توانند این موضوع را بررسی کنند که چند درصد از افراد با سابقه اعتیاد به کووید 19 مبتلا شدند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و فوت افرادی با سابقه اعتیاد اعتقاد دارم که این موضوع صحت ندارد.

 

زائری تاکید کرد: به نگاه من دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به این موضوع پاسخ دهد و بیان کند که آیا ارتباطی بین اعتیاد و کرونا وجود دارد یا خیر.

 

وی با بیان اینکه پشت چالش «معتادا نمی گیرن» دسیسه این نهفته است، ابراز داشت: این چالش پوششی برای معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر است که در این ایام به آسانی مواد مخدر خود را به فروش برسانند و تعداد بیشتری از افراد جامعه را به مواد مخدر مبتلا کنند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان تاکید کرد: وجود چنین شایعات و ترویج این چالش باعث می شود که افرادی هم که با اعتیاد آشنایی ندارند و به دنبال استعمال مواد مخدر نیستند به سمت آن کشیده شوند.

 

زائری از تاثیر کرونا به حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در ایام شیوع ویروس کرونا تحت شعاع قرار گرفت ولی دستورالعملی از ناجا و شورای مبارزه با مواد مخدر ارسال شده است که بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

 

وی بیان کرد: در کمپ ماده 16 استان گلستان که 100 نفر ظرفیت دارد در حال حاضر 82 نفر نگهداری می شوند که این افراد پیش از سال 99 جمع آوری و با حکم قضائی دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان تاکید کرد: نگهداری این افراد در کمپ ماده 16 استان برای مدت سه ماه در نظر گرفته می شود ولی براساس تصمیم دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر نگهداری این افراد به مدت سه ماه دیگر نیز تمدید شد.

 

کد خبر 939856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha