میانگین مصرف اعتیاد در استان یزد حدود ۳ درصد است

کرباسی با اشاره به آمار کشوری ارائه شده در زمینه اعتیاد آشکار و نهان گفت: میانگین مصرف اعتیاد در استان یزد حدود ۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید مصطفی کرباسی» صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در کشور ما با عنایت به فرامین مقام معظم رهبری در تعیین اعتیاد به عنوان اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور و ارائه دستاوردهای حاصل در کاهش مصرف تقاضا و همچنین انعکاس مقابله جمهوری اسلامی با ترانزیت مواد مخدر شاهد برگزاری گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر هستیم که با توجه به شرایط فعلی شاهد اهمیت توجه رسانه ها به این امر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد: اولویت اول ما پیشگیری از اعتیاد با محوریت موسسه یاریگران زندگی است.

وی افزود: دومین اولویت ما جمع آوری معتادان متجاهر، درمان معتادین بهبود یافته و توصیه اقدامات اطلاعاتی در خصوص مبارزه با مواد مخدر است.

کرباسی بیان کرد: اقدام در راستای خلاهای قانونی و پاکسازی مناطق آلوده و ایجاد شرکت های دانش بنیان در این زمینه از جمله اقدامات دیگر ما است.

وی گفت: امسال برنامه های استان با رعایت بحث فاصله گذاری اجتماعی و تمهیدات بهداشتی برنامه ها اجرا می شود و در بحث عملکرد نیز در کارگروه ها به بخش های مختلف توجه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد بیان کرد: با توجه به سرشماری میزان 5 و 4 دهم درصد آمار کشوری میزان شیوع اعتیاد است و1 میلیون 600 هزار نفر تفننی اعتیاد مصرف می کنند.

کرباسی خاطرنشان کرد: جمعیت آشکار و جمعیت نهان به عنوان دو گروه مورد توجه ما هستند که در استان یزد با توجه به تعداد مراجعین و آمار ثبت شده به نظر می رسد بین 2و 9 دهم درصد تا 3 درصد است که این آمار برای استان نیز زیاد است که باید برای درمان آن تلاش کنیم.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد بیان کرد: سال گذشته آمار کشفیات کل کشور بیش از 950 تن بود که در مقایسه با سال 97 حدود 20 درصد رشد داشته اما این آمار در حالی است که آمار کشت در افغانستان کمتر بوده و در این راستا نیز شاهد تغییر مسیر زمینی به سمت دریایی بودیم.

وی افزود: آمار ما نسبت به سال گذشته با کمک دستگاه های مختلف اطلاعاتی 45 تن و 303 کیلو بود که 40 درصد رشد کشفیات استان داشتیم که این امر نشان دهنده جدیت نیروهای نظامی و انتظامی ما بوده است.

کرباسی بیان کرد: تغییر الگوی مصرف به عنوان یکی از رویکردها بود که از صنعتی به سمت سنتی است که دو سه سال گذشته با توجه به اقدامات ستاد در این زمینه موفق بودیم که در الگوی مصر تریاک، ماریجوانا و بحث سوم شیشه و هروئین است.

وی افزود: ‌ما از مردم انتظار داریم که دغدغه مندی و حساسیت مسئولان و نخبگان و مراکز دانشگاهی و سازمان های مرجع را داشته باشیم.

 

کد خبر 940375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha