دعا کردن رشته ای از بندگی خداوند است

حجت الاسلام انصاریان با تاکید بر اینکه خدا در قرآن امر به بندگی کرده و یک رشته بندگی دعا کردن است، گفت: با این که خدا می‌داند مشکل ما چیست اما خودش گفته دوست دارم صدای بندگانم را بشنوم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «حسین انصاریان»، امروز (چهارشنبه 28 خرداد) در آیین سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع)، و گرامی‌داشت بیستمین سالروز رحلت آیت الله «سید حسین آیت اللهی»، امام جمعه فقید جهرم، گفت: مسئله مهمی که در قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) مطرح شده فریضه دعا است.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان نیازمند به دعا است، افزود: دعا یعنی درخواست خالصانه و متضرعانه انسان فقیر از وجود مقدسی که احتیاج همه موجودات را تامین می کند.

 

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه برخی می گویند با این که پروردگار نیاز مردم و سختی را می داند پس چه دلیلی برای دعا کردن است، بیان کرد: پروردگار، دعا را عبادت حساب کرده و دعا کردن به نوعی بندگی و رو آوردن به وجود مقدس خداوند است.

 

حجت الاسلام انصاریان با تاکید بر اینکه خدا در قرآن امر به بندگی کرده و یک رشته بندگی دعا کردن است، خاطرنشان کرد: با این که خدا می‌داند مشکل ما چیست اما خودش گفته دوست دارم صدای بندگانم را بشنوم.

 

 وی با اشاره به اینکه در دعای «ابوحمزه» راه دعا کردن آموزش داده شده است، اظهار کرد: دعا کردن برای تمام مردان و زنان مومن و مسلمان، اموات و... توصیه شده است.

 

این استاد اخلاق در پایان عنوان کرد: دعا کنیم خدا شعاع اخلاق خود را در وجودمان نهادینه کند.

کد خبر 939887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha