تملک ۱۴۰واحد تولیدی مازندران توسط بانک ها

خیریانپور خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ما ۱۴۰ واحد تولیدی در سطح مازندران در تملیک بانک‌ها داریم انتظار داریم هر چه زودتر این واحدها از تملیک خارج و به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « حسن خیریان پور » امروز(29خرداد) در  نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران، گفت: مطابق بیانات مقام معظم رهبری، استان مازندران از دو موهبت دریا با همه ذخایر و جنگل برخوردار است و حد فاصل بین دریا  و جنگل، دشت حاصل‌خیز با ۱۲۰ رودخانه و انهار طبیعی که در هیچ یک از ۳۱ استان کشور موجود نیست، وجود دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران افزود: ما مردم پرتلاش و با فرهنگ در عمق تاریخ در استان مازندران داریم، اتصال به ۳۸۹ کیلومتر راه آهن کشور، بهره‌مندی از ۳۳۸ کیلومتر ساحل دریای خزر، و چهار بندر با ۱۳ میلیون تن ظرفیت که می‌تواند با نقش پدافند غیرعامل به عنوان مسیر ترانزیت برای استان‌های دیگر باشد.

 

خیریان پور خاطرنشان کرد: مازندران با بهره‌مندی از سه فرودگاه فعال، تولید بیش از ۷ میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن برنج، ۱۰۵ هزار تن محصولات شیلاتی،  ۲۰۸ هزار تن تولید گوشت سفید، تولید بهترین گیاهان دارویی، ۱۸۰ هزار تن بهترین کیوی کشور، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بهترین مرکبات کشور  مازاد بر نیاز استان و کشور را تأمین می‌کند.

 

وی تصریح کرد: باید با دیپلماسی اقتصادی و بهره‌مندی از ظرفیت اوراسیا با بسته‌بندی مناسب و تغییرات سورتینگی بهتر از قبل عمل کنیم، بهترین صنایع دستی کشور تولید این استان است، درحوزه گردگشتری ظرفیت‌هایی در این استان وجود دارد. در بخش شرکت‌های دانش بنیان بعد از تهران از جهت زیرساخت‌های فناوری نوین و ایجاد تجارت الکترونیک مازندران بهترین زیرساخت‌های فناورهای نوین را به خودش اختصاص داده است.

 

خیریان پور عنوان کرد: همه ۲۲ شهرستان ما ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف دارند؛ استان ما می تواند کارکرد نه تنها فرااستانی بلکه فراکشوری داشته باشد ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم،۱۶۵ اسکله چند منظوره تفریحی و گردشگری در کنار دریای خزر جانمایی شد که ۴۳ مورد تا الان مجوز صادر شد.

 

وی یادآور شد: هلدینگ ثروت‌آفرینی برای استان در دست اقدام داریم تا سرمایه گذاری داشته باشد؛ علیرغم همه تنگناها و نارسایی‌ها در حوزه تولید نهایت تلاش را داریم.

 

خیریانپور خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: درخواست داریم که بانک‌های کشور در کنار بخش خصوصی و دولتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی در حوزه عمرانی به ویژه در راه‌سازی و سد سازی مشارکت کنند به جهت اینکه می‌تواند در ابعاد گردشگری تاثیرگذار بوده و ارزش افزوده و درآمد اقتصادی هم داشته باشد.

 

وی بیان کرد: باید مشارکت سیستم بانکی در حوزه طرح‌های تولید عمرانی و گردشگری داشته باشیم. ما ۱۴۰ واحد تولیدی در سطح استان در تملیک بانک‌ها داریم انتظار داریم دستور  بدهند هر چه زودتر این واحدها از تملیک خارج و به سرمایه‌گذاران  واگذار شود.

 

خیریان پور با اشاره به سیاست‌های کلی دولت، ابراز کرد:  در رابطه با سرمایه‌گذاری توجه به سه اصل؛ نیاز، استقرار و عهدیت ضرورت دارد، با این نگاه در سال گذشته ۶۰ واحد تولیدی از تملیک بانک‌ها خارج و به مدار تولید برگشتند.

 

وی تأکید کرد: انتطار داریم مدیران شعب بانک‌های استان اختیاراتشان در رابطه با پرداخت تسهیلات افزایش پیدا کند چرا که مجبورند طرح‌ها را برای تهران ارسال کنند که فرایند طولانی را ایجاد می‌کند ، تعداد زیادی از طرح‌های اقتصادی ما برای بانک‌های کشور ارسال شد منتظر دستور مدیرعامل برای اجرای مرحله پرداخت و رفع مشکل واحد تولیدی هستیم.

 

خیریان پور در پایان درخواست کرد: کمیته‌ای برای پیگیری آنچه که حاصل این جلسه است تشکیل شود و پس از این نشست مدیران عامل بانک‌های کشور پیگیر درخواست‌ها باشند.

 

کد خبر 940075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha