استفاده از حمل و نقل ریلی نیازمند فرهنگ سازی در بین مردم است

محمدبیگی گفت: آنچه مهم است و باید فرهنگ سازی شود استفاده از حمل و نقل ریلی به دلیل سبز بودن و به لحاظ سلامت و امنیت آن است که جا دارد بودجه ویژه ای برای فرهنگ سازی در این حوزه اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در مراسم افتتاح خط دوم راه آهن قزوین- کرج که امروز (پنجشنبه ۲۹ خرداد) در ایستگاه راه آهن قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد افتتاح خط دوم ریلی قزوین به کرج و بالعکس هستیم؛ ما سال هاست که انتظار این روزها را داشتیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مزیت های ویژه قزوین قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی است و باید یاد بگیریم برای مردم استان قزوین طوری برنامه ریزی کنیم که از کنار راه بودن در حوزه اشتغال، راه، حوزه علمی و دانشگاهی و صنعتی بهره مند شوند و این در کنار راه قرار گرفتن مزیت بزرگی است.

 

وی عنوان کرد: آنچه مهم است و باید فرهنگ سازی شود استفاده از حمل و نقل ریلی به دلیل سبز بودن و به لحاظ سلامت و امنیت آن است که جا دارد بودجه ویژه ای برای فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقل ریلی گذاشته شود.

 

محمدبیگی اعلام کرد: سالانه بین ۳۶ هزار تا ۴۰ هزار نفر تلفات حمل و نقل جاده ای در کشور است که آمار وحشتناکی است و ما از کرونا می ترسیم در حالی که هر ساله تعدادی از هموطنان را اینگونه از دست می دهیم حمل و نقل ریلی بهترین جایگزین برای آرامش و آسایش خانواده ها است.

 

وی تصریح کرد: وصل کردن شهرک های صنعتی به حمل و نقل ریلی از برنامه های آتی باید باشد و همچنین با توجه به دانشگاهی بودن قزوین یک کارت ویژه دانشجویی با تخفیف ویژه برای استفاده از حمل و نقل ریلی به دانشجوان اختصاص یابد تا هم فرهنگ سازی شود هم اینکه از حمل و نقل ریلی برای تردد به استان دانشگاهی قزوین استفاده شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازم است برای توسعه ایستگاه راه آهن قزوین طرح ویژه ای تدوین شود و همه امکاناتی که در ایستگاه های راه آهن کشوری وجود دارد در اینجا برقرار شود.

 

وی گفت: ایستگاه راه آهن قزوین ضعیف است و نیاز به توسعه و شناخت بیشتر دارد و وضعیت امروز با توجه به قدمت بیش از ۸۰ ساله آن، زیبنده این ایستگاه نیست و اداره کل شدن اینجا بسیار مهم است.

 

محمدبیگی یادآور شد: ما نیازمند برجسته کردن هاب لجستیک استان قزوین هستیم قزوین از گذشته شاهراه ارتباطی بوده و شأن مهمان داری استان قزوین این است به امکانات بالای شبکه ریلی دست یابد.

 

کد خبر 940096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha