تلاش دستگاه قضایی فارس برای جبران کمبودهای جهش در تولید موثر است

آیت الله دژکام گفت: در سفر رئیس قوه قضائیه به فارس و سال «جهش تولید» بر حمایت دستگاه قضایی و مدیران تاکید شد و امیدواریم که با عملکرد قوی دستگاه قضایی شاهد جبران کمبودها در سایر حوزه ها باشیم تا جهش در تولید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 30 خرداد) با اشاره به نقش خیر در وجود انسان در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: فطرتی که خدا برای انسان قرار داده، خیر است اما گاهی این فطرت در اثر تربیت غلط، باعث می شود تا انسان به دنبال شر برود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در مسائل معنوی، ممکن است انسانی که باید برای خوبی و خدا خیر بورزد به سمت بدی گرایش یابد و نژاد پرستی آمریکا نیز مصداق همین رفتار است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه در مورد معاویه فرموده است که «می خواهد زمین را از شر این فرد پاک کند» و دشمنی با امیرالمومنین (ع)، دوست خدا را دشمن دانستن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: هر کدام از ما یک لحظه اگر حواسمان جمع نباشد، شیطان ما را وارونه می کند و در عمق و قعر جهنم قرار می دهد و مصادق این بی حواسی، عملکرد برخی مدیران در اعمال نظر خودشان و لجبازی است.

آیت الله دژکام با اشاره به وظیفه هر یک از ما در مقابل خدا، بیان کرد: لجبازی در مقابل اعمال خیری که خدا در نظر دارد، قرار گرفتن در مسیر هدایت به قعر جهنم است.

امام جعه شیراز ادامه داد: تا وقتی که از این عالم برویم در مقابل خطر لغزش قرار داریم و اصل انقلاب اسلامی به گفته امام راحل بر اساس تربیت دینی است که با حرکت در مسیر آن می توان از لغزش در امان ماند.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز با تاکید بر نقش تقوا در زندگی مومنان بیان کرد: آغاز ماه ذی القعده در هفته آینده و ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، مناسبت ارزشمندی است و در ششم دهه کرامت، روز احمد بن موسی (ع) و در پایان میلاد امام رضا (ع) را پیش رو داریم که لازم است در تمام این مناسبت ها، سعی کنیم دل مومنی را شاد کنیم. 

نماینده ولی فقیه در شیراز افزود: شیراز به عنوان شهر ادب و هنر و سومین حرم اهل بیت (ع) باید در تقویت حوزه انتقاد پذیری مودبانه، پیشرو باشد.

آیت الله دژکام با تاکید بر لزوم به کارگیری ادب و لطافت در فن بیان، گفت: باید در شهر ما با ادب و الگوگیری از بزرگانی همچون سعدی شیرازی در حوزه های مختلف گفتگو شود.

وی ادامه داد: با دوستان مروت و با دشمنان مدارا باید سرلوحه ما قرار بگیرد و در فضای مجازی و واقعی به حتک حرمت دیگران نپردازیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به آغاز قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی، به عنوان مناسبت های پیش رو، عنوان کرد: قضاوت کار بسیار دشواری است و اخلاق در آن جایگاه ویژه دارد و از تمام دست اندر کاران دستگاه قضایی استان تقاضا داریم که حتی در مقابل بی ادبی ارباب رجوع در مقام داوری، انصاف را در اولویت قرار بدهند.

وی ادامه داد: در سفر رئیس قوه قضائیه به فارس و سال «جهش تولید» بر حمایت دستگاه قضایی و مدیران تاکید شد و امیدواریم که با عملکرد قوی دستگاه قضایی شاهد جبران کمبودها در سایر حوزه ها باشیم تا جهش در تولید تقویت شود.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در تبلیغ مسائل مربوط به اسلام و نظام اسلامی کارهای خوبی انجام داده ایم اما باید بیشتر شود که گوشه ای از آن به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به چالش های کنونی آمریکا گفت: کنترل کرونا و مشکلات نژاد پرستی مشکلات داخلی کنونی آمریکاست اما از نظر سیاسی برای اینکه خود را از این گرفتاری داخلی نجات دهند برای کشورهای دیگر خط و نشان می کشد که ایران و سوریه از جمله آنهاست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: به دستگاه هیئت حاکمه آمریکا اعلام می کنیم که صدای خرد شدن و فروپاشی خود در تمام جهان را بشنوند و ببینند که امروز فریاد ملت ایران از زبان مردم آمریکا و با گفتن «مرگ بر آمریکا» شنیده می شود.
 

کد خبر 940212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha