اصلاح ساختار مجلس در دستور کار نمایندگان باشد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح ساختارهای داخلی مجلس گفت: ما در صورتی می توانیم اقتصاد و معیشت مردم را سر و سامان دهیم که بتوانیم ساختارهای داخلی مجلس را اصلاح کنیم.

«علیرضا پاک فطرت» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری مهمترین اولویت مجلس یازدهم را بحث اقتصاد و معیشت عنوان کردند. ما معتقدیم مجلس برای اینکه این دو اولویت را مورد پیگیری قرار دهد، باید در ابتدا یک بازبینی در خودش داشته باشد. نحوه اداره جلسات مجلس، چگونگی برگزاری جلسات علنی و آیین نامه داخلی مجلس باید تغییر کند. ما در چهل ساله دوم انقلاب هستیم و نمی توانیم با روال قبل مجلس را اداره کنیم.

 

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری این همه جلسه علنی که بیشتر نمایشی است، دلیلی ندارد. ای کاش بسیاری از جلسات غیر علنی بود، خبرنگار در آنها حضور داشت، پخش مستقیم نمی شد تا ببینیم خروجی این جلسات مفیدتر است یا خروجی جلسات علنی. قطعا در جلسات غیر علنی دیگر موضوعی نمایشی نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: باید دستورالعمل هایی که برای اداره مجلس نوشته می شود، اصلاح شود. تا زمانی که نتوانیم خودمان را و سیستم را اصلاح کنیم، نمی توانیم اصلاحات در سایر امور را انجام دهیم. چه دلیلی دارد پارلمانی چهل ساعت از وقت خود را صرف جلسات علنی کند و یک سری مطالب گفته شود که آخر سر هم هیچی از آنها عاید ملت نمی شود. یک سری قوانین تدوین می شود که از بعد کارشناسی خالی هستند و در آخر نیز اجرایی نمی شوند، کسی نیز نیست که بر اجرای آنها نظارت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مجلس باید در بعد نظارتی بسیار قوی تر از بعد قانون گذاری عمل کند، گفت: ما باید پاشنه کفش را بالا بکشیم، در بعد نظارت جدی وارد شویم، کار سختی است اما اگر جدیت داشته باشیم می توانیم در بعد نظارتی مجلس را قوی کنیم، بر اجرای قوانین نظارت داشته باشیم، گزارش دستگاه ها را اخذ و در رابطه با چگونگی اجرا به مردم اطلاع رسانی کنیم.

 

پاک فطرت تصریح کرد: مجلس باید در مرحله بعد بحث سر و سامان دادن به معیشت و اقتصاد را مورد توجه قرار دهد، از تمامی امکاناتی که می توان معیشت مردم را اصلاح کرد استفاده کند، کشور توانمندی هستیم، منابع و امکانات زیادی داریم اما متاسفانه آن قدر اقتصاد را سیاسی کرده ایم که نمی توانیم آن را سر و سامان دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئله بعد بحث سر و سامان دادن به مسایل فرهنگی است که ما معتقدیم اگر معیشت سر و سامان پیدا کند، مسایل فرهنگی نیز حل می شود. ما فرهنگ را با نظم و برنامه و سیستم می بینیم و اگر جامعه ای سیستم آموزشی داشته باشد، این نشان می دهد که از نظر فرهنگی نیز غنی است./

کد خبر 940367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha