جوامع محلی برای اطفا حریق مراتع آموزش دیده و مجهز شده اند

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج گفت: ۲۹ تیم در قالب جوامع محلی برای مقابله و اطفاء حریق مراتع، آموزش دیده و به حداقل تجهیزات مورد نیاز مجهز شدند.

«امیر بتوئی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در گام نخست سه تیم در سطح دستگاه برای اطفاء حریق های احتمالی تشکیل شده و سپس 29 تیم در قالب جوامع محلی تشکیل و آموزش های لازم را دیده اند.

 

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه برای هر تیم، مکانی برای نگهداری تجهیزات واگذار شده، پیش بینی شده، افزود: این تیم ها از دهیاران و نماینده دامداران در تمام مراتع شهرستان تشکیل شده است.

 

 

وی گفت: فلکس بک، آتشکوب، دستکش ضد حریق، کپسول اطفا حریق، پترو فایر، بیل، اره موتوری و... از جمله این تجهیزات است که در اختیار تیم ها قرار گرفته است.

 

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به انسانی بودن عامل بیشتر آتش سوزی ها با رویکرد جلب مشارکت بهره برداران، مراتع به دامداران واگذار شده افزود: با مشارکت دادن مردم در حوزه مدیریت مراتع، آتش سوزی در این بخش ها از دو سال گذشته به صفر رسیده است.

 

 

بتوئی با بیان اینکه برای 22 سامان طرح مرتعداری تهیه و 17 مرتع به دامداران همان مناطق  واگذار شده است، گفت: 80 سامان از 94 سامان شهرستان، روستایی و 14 سامان عشایری است که هر 14 سامان به عشایر واگذار شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه آخرین آتش سوزی اتفاق افتاده در مراتع شهرستان مربوط به سال 96 و در مراتع قلعه صفا بوده است، اظهارکرد: در این آتش سوزی 256 هکتار از مراتع سوخت که خالی از پوشش گیاهی شدن این مراتع زمینه ساز وقوع سیل بعد از هر بارندگی در این منطقه می شود.

 

 

گستره شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج، ۱۶۴ هزار هکتار است که ۱۰۰ هزار هکتار به صورت منابع ملی و ۶۴ هزار هکتار مستثنیات است.

کد خبر 940425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha