ثبت ۲۹ هزار نفر به صورت سرپایی در مراکز سود مصرف مواد مخدر در استان یزد

زارع با اشاره به آمار افراد معتاد در استان گفت: تعداد ۲۹ هزار نفر به صورت سرپایی در مراکز سود مصرف مواد مخدر در استان یزد ثبت شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حسین زارع» صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: هدف اصلی کمیته درمان پیشگیری ثانویه و ثالثیه بیماران و افراد معتاد در جامعه  در جهت نگهداری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: مبحث پیشگیری در سه مرحله اولیه، ثانویه و ثالثیه است که در بخش اولیه در کمیته مقابله بر عهده نیروی انتظامی و آموزش است و در بخش ثانویه و ثالثیه نیز حوزه درمان است که در آن فرد در حوزه اعتیاد، خرید و فروش به زندگی عادی خود بازگردانده شود و بتواند نیاز فیزیکی و روحی را تامین کند.

وی افزود: مراکز سوء مصرف مواد، مرکز اجباری معتادان متجاهر و کمپ ها به عنوان سه مرکز در بحث درمان است.

زارع ادامه داد: کل افرادی که در مراکز سو مصرف مواد سرپایی حضور دارند 29 هزار نفر هستند که 27260 نفر مرد و 1740 نفر زن به میزان 84 درصد مرد و 16 درصد زنان هستند که در 139 مرکز مصرف مواد تحت پوشش هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: نسبت به سال گذشته ده درصد آمار ورود ما افزایش پیدا کرده که امسال 29 هزار نفر است.

زارع گفت: بر اساس این آمار میزان 59 درصد تریاک، 25 درصد شیره، 15 درصد هروئین، 5 درصد متادون غیر قانونی، 4 درصد سوخته تریاک و مواد توهم زا و شیشه مصرف می کردند.

وی افزود: سازمان بهزیستی به 14 کمپ فعال مجوز داده که 13 کمپ برای مردان و یک مورد زنان است که 6 هزار نفر در این کمپ ها حضور دارند که 235 نفر از آنها زن هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد:در استان 6 هزار نفر تحت پوشش ان ای هستند که در کلاس های خود معرف حضور پیدا می کنند و خدمات خشک پیشگیری از اعتیاد را می گیرند.

 

کد خبر 940478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha