۸ واحد صنفی متخلف در قم پلمب شد

جعفری از پلمب ۸ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی در مواجه به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

«نرگس جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای خدمات رسانی بهداشتی و بازدیدهای محیطی از مراکز عرضه و توزیع در روزهای تعطیلی پایان هفته گفت: 3 هزار و 500 مورد بازرسی در این ایام انجام که 2 هزار و 600 مورد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کردند.
 

مدیرگروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 33 واحد به دلیل مشکلات بهداشتی غیرفعال شد و 84 مورد نیز نمونه برداری آب و مواد غذایی انجام شد، همچنین هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف نیز معدوم شد.
 

وی گفت: در این مدت، هشت واحد صنفی شامل نانوایی، قلیان سرا، تالار، سوپرمارکت، لبنیات و... پلمب و 325 مورد نیز اخطار تعطیلی صادر شد.
 

جعفری بیان داشت: یکی از مسیرهایی که همشهریان شکایات خود را مطرح می کنند، سامانه 190 است که طی این مدت، 13 مورد شکایت مردمی بررسی و نسبت به اصلاح وضعیت بهداشتی تذکرهای لازم ارائه شد.


وی گفت: بازدید از وضعیت بهداشتی شش داروخانه، پنج فروشگاه بزرگ، دو گیم نت، دو پاساژ و... نیز از دیگر بازرسی هایی بود که توسط کارشناسان بهداشتی انجام و نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی مسائل گوشزد شد.


مدیرگروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از قسمت هایی که مردم مراجعه بسیاری دارند، جایگاه های سوخت است که به منظور ضدعفونی و سرکشی به وضعیت آنجا، از 12 جایگاه رصد های بهداشتی به عمل آمد.

کد خبر 940516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha