طرح گردشگری مذهبی با محوریت مساجد فعال در منطقه آزاد انزلی اجرا می شود

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به لزوم اجرای طرح گردشگری با محوریت مساجد فعال در منطقه آزاد انزلی گفت: وجود منطقه آزاد انزلی در حاشیه دریای خزر فرصت خوبی برای شناساندن ظرفیت‌های استان به کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» امروز(شنبه، ۳۱ خرداد) در دیدار با «سیدحجت مهدوی» معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر ترویج گردشگری مذهبی با محوریت مساجد گفت: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گیلان با محوریت مساجد به جامعه معرفی شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بااشاره به اعتماد اقشار مختلف مردم به این اماکن مقدس اظهارکرد: گردشگری با محوریت مساجد علاوه بر اعتمادسازی منجر به رعایت فرهنگ مسجدی و از بین رفتن بسیاری از ناهنجاری‌ها می‌شود.


وی ادامه داد: وجود منطقه آزاد انزلی در حاشیه دریای خزر فرصت خوبی برای شناساندن ظرفیت‌های استان به کشورهای همسایه با محوریت منطقه آزاد انزلی است.


حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد منطقه آزاد انزلی را منطقه‌ای کامل به لحاظ گردشگری، اقتصادی و مذهبی دانست و بیان کرد: شایسته است ضمن تعامل با سازمان‌های متولی امور فرهنگی در خارج از کشور، بستر مناسب را برای حضور متولیان گردشگری کشورهای حوزه قفقاز به‌منظور معرفی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران فراهم کنیم.


وی با اشاره به لزوم اجرای طرح گردشگری با محوریت مساجد فعال منطقه آزادانزلی گفت: این طرح با همکاری آژانس‌های گردشگری، واحدهای خدماتی، اقامتی و تفریحی با محوریت مساجد و ارائه تخفیف‌های مناسب اجرا می‌شود تا ضمن ساماندهی گردشگران، بستر مناسبی برای حضور اعضای بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی مستقر در مساجد در منطقه آزاد بندرانزلی فراهم کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اضافه کرد: با توجه به حضور و راهنمایی گردشگران در مساجد مجری طرح؛ زمینه مناسبی برای ایجاد بازارچه‌های فرهنگی و صنایع دستی فراهم شده تا علاوه بر توانمندسازی مساجد منجر به ارائه محصولات بومی، محلی کانون‌ها و مردم منطقه شود.

 

*لزوم ترویج گردشگری مذهبی با محوریت کانون‌های مساجد گیلان

«سیدحجت مهدوی» نیز در این نشست با بیان اینکه خلا گردشگری مذهبی در گیلان احساس می‌شود گفت: تلاش کنیم با محوریت کانون‌های مساجد گیلان گردشگری مذهبی را در استان ترویج دهیم.


معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه حضور در مساجد منجر به رعایت بسیاری از هنجارها و ارزش‌ها می‌شود تصریح کرد: گردشگری مذهبی نیازمند حضور روحانیان و دلسوزان این عرصه با همکاری فعالان مذهبی است.

 

وی با اشاره به شروع فصل گرما از آمادگی منطقه آزاد انزلی برای اجرای مناسب طرح گردشگری با محوریت مساجد خبرداد.

کد خبر 940695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha