سه نمایشگاه صنایع دستی در آستارا دایر شد

امیری نژاد گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان، سه نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در بندر آستارا دایر شد.

«پردل امیری نژاد» در آیین گشایش نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در محل سه راهی عنبران آستارا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی از اول تیر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی آثار خود را در سه نقطه شهر به مسافران و گردشگران تابستانی عرضه می کنند، افزود: این نمایشگاه ها با همکاری نهادهای دولتی و شرکت های فعال و جمعی از هنرمندان صنایع دستی در محل سه راهی عنبران در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل، روبروی پلیس راه آستارا به تالش و طرح سالم سازی سفیر امید برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی و شهروندان برپا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا پایان تابستان برای بازدید مسافرین و گردشگران برپاست، تصریح کرد: نمایشگاه های مذکور از ۹ صبح الی ۲۱ شب پذیرای گردشگران و همشهریان است.

 

امیری نژاد ادامه داد: حصیر، گلیم، جاجیم، سفال، کیف های دستی و مسافرتی، خورجین، تور صیادی، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا، معرق کاشی و چوب، و نازک کاری بر روی چوب از جمله محصولات صنایع دستی این شهرستان است که در این نمایشگاه به علاقه مندان عرضه می شود.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا جذب گردشگر همراه با ماندگاری، معرفی فرهنگ و هنرهای سنتی شهرستان های گیلان و نیز حمایت از هنرمندان صنایع دستی را از تاثیرات و اهداف برپایی چنین نمایشگاه ها و فروشگاه هایی دانست و گفت: شناساندن فرهنگ اصیل آستارا به مسافران و گردشگران از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه ها است.

 

کد خبر 941035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha