وقتی آلام مردم از نگاه بچه های هیئت پوشیده نیست

وقتی از هیئت سخن به میان می آید همه نگاه ها به عزاداری و سوگواری در مراسم اهل بیت (ع) سوق پیدا می کند؛ اما هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم پا را فراتر گذاشته و در خط مقدم کمک به محرومان و آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی فعالیت می کند.

خبرگزاری شبستان جهرم:

 هیئت های مذهبی را با برگزاری مراسم های سوگواری و جشن و سرور شهادت و ولادت اهل بیت (ع) می شناسیم و البته از وظایف ذاتی هیئت ها نیز چیزی جز این نیست.

 

این مجموعه های فرهنگی و مذهبی که از گذشته در سایر مناطق کشور به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته به مرور زمان دستخوش تغییراتی در نحوه برگزاری مراسم ها و حتی رویکرد و فعالیت شان شده است و امروزه نه تنها جنبه مذهبی آن مد نظر بوده بلکه در زمینه های مختلف به صورت خودجوش مشغول به فعالیت های عام المنفعه هستند.

 

 در سال های اخیر هیئت های مذهبی رونق چشمگیری داشته و در شرایط مختلف به فراخور توان و ظرفیت شان پای کار آمده و منشأ خدمات شایان برای مردم به ویژه قشر محروم جامعه شده اند.

 

خدمات این مجموعه ها از امدادرسانی به مناطق زلزله زده و آسیب دیده از سیل گرفته تا خدمت رسانی به مردم در جریان شیوع بیماری «کرونا» را شامل شده است.

 

کمک رسانی هیئتی ها به صورت مادی و معنوی گستره وسیعی داشته و هر جا که جامعه با آسیبی روبه رو شود به صورت خودجوش و به دور از هر گونه غوغایی پای کار آمده تا دردی از آلام مردم آسیب دیده را برطرف کند.

 

در ماه های اخیر نیز که ویروس ناخوانده و منحوس «کرونا» بلای جان انسان ها شده هیئتی ها پای کار آمدند و از گندزدایی معابر و خیابان ها گرفته تا تولید ماسک و تهیه بسته های معیشتی برای محرومان و آسیب دیدگان ناشی از این بیماری دریغ نکردند.

 

این روند با تاکید مقام معظم رهبری در ایجاد رزمایش «مواسات» و «کمک مومنانه» شدت بیشتری به خود گرفت و اکنون نیز در سایر نقاط کشور تداوم دارد.

 

از جمله هیئت های موفق استان فارس که فعالیت های گسترده ای در طول سال دارد هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم است که با برخورداری از توان و ظرفیت مردمی، فعالیت های عام‌المنفعه بسیاری را به انجام رسانده و منشأ خدمات ویژه و شایانی در جامعه به ویژه برای اقشار محروم و نیازمند شده است.

فعالیت در خط مقدم مبارزه با «کرونا»

مسئول هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم می گوید: شورای اجرایی هیئت «رزمندگان اسلام» در نمودار سازمانی، دارای هیئت امنا و هیئت اجرایی است.

 

«احمد فخارزاده» با اشاره به اینکه در سیستم هیئت اجرایی 23 قسمت را تعیین کردیم که هر کدام وظیفه ای را بر عهده داشته و اخیرا با توجه به شیوع بیماری «کرونا»، معاونت بهداشتی نیز در این هیئت شکل گرفته است، می افزاید: با برخورداری از توانمندی های بخش های مختلف این هیئت اقدامات خوبی در حال انجام شدن بوده و پیش از این نیز عملکرد روشن و چشمگیری را از خود نشان داده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموعه هیئت «رزمندگان اسلام» اعتبار دولتی وجود ندارد و هزینه ها به صورت مردمی تامین می شود، بیان می کند: تعامل با روسای ادارات زمینه ای برای پیشرفت هیئت برای انجام برنامه های متنوع بوده است.

 

فخارزاده با اشاره به اینکه در سال 98 مبلغ 2 میلیارد و 850‪ میلیون تومان در هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم هزینه شده است، اظهار می کند: در بحث مقابله با «کرونا» با وجود امکانات کم که در اختیار داشتیم تعامل خوبی بین ارگان ها شکل گرفت تا از ظرفیت و توان آنها استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال 99، یک میلیارد و 680‪ میلیون تومان در راستای مبارزه با «کرونا» و کمک به نیازمندان هزینه شده است، عنوان می کند: رسالت خوب این مجموعه این است که در خدمت محرومان باشد.

 

مسئول هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم با اشاره به چشم انداز این هیئت، اذعان می کند: در برگزاری برنامه ها، خود را محدود به برنامه های مناسبتی نکردیم و در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال برگزاری برنامه های متنوع هستیم.

 

راه اندازی مرکز نیکوکاری

وی با اشاره به شکل گیری مرکز نیکوکاری در هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم، ادامه می دهد: موکب رزمندگان اسلام نیز از جمله اقداماتی بوده که سال گذشته در این هیئت به صورت رسمی راه اندازی شده و اولین اقدام خود را در کربلا انجام داده است.

 

فخارزاده به راه اندازی هسته جهادی هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم اشاره می کند و می گوید: همچنین قرض الحسنه رزمندگان اسلام، فروش‌گاه تعاونی و پیش دبستانی نیز در دستور کار این هیئت قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال شاهد راه اندازی آن باشیم.

 

کمک به مردم سیل زده و زلزله زده

فرمانده سپاه ناحیه جهرم نیز با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی شهرستان جهرم در قبل از انقلاب و بعد از آن، می گوید: جهرمی ها گام اول انقلاب را محکم برداشتند.

 

«غلامرضا توکل» با اشاره به پیشینه هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم، عنوان می کند: این هیئت در خط انقلاب بوده و نقطه ثقل فعالیت های فرهنگی در جهرم محسوب می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت های گسترده هیئت «رزمندگان اسلام» در شهرستان جهرم می افزاید: این هیئت در بخش های مختلف فعال بوده و در دوران مواجهه شدن با بلایای طبیعی همچون سیل در استان های خوزستان و لرستان  با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به کمک مردم سیل زده این مناطق شتافت.

 

فرمانده سپاه ناحیه جهرم با اشاره به فعالیت های این هئیت در زلزله استان کرمانشاه و پشتیبانی از مردم زلزله زده، می گوید: اعتماد مردم از هیئت «رزمندگان اسلام» پابرجا بوده و در زمینه های مختلف به یاری آنها آمده اند.

 

اجرای چهار مرحله رزمایش «مواسات»

وی با اشاره به اینکه در بحث مقابله با «کرونا»، بچه های هیئت «رزمندگان اسلام» جهرم خوش درخشیدند، خاطرنشان می کند: این هیئت در اجرای چهار مرحله رزمایش «مواسات»، خدمات چشمگیری را به خانواده های محروم ارائه کرد و در مرحله پنجم نیز قرار است در بخش «سیمکان» به کمک نیازمندان بشتابد.

 

توکل با تاکید بر اینکه از نقطه قوت های هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم، ارتباط و تعامل با ادارات و دستگاه های اجرایی است، تصریح می کند: پیگیری مسائل و مشکلات مردم به ویژه قشر محروم از جمله فعالیت های این هیئت در جهرم است.

 

فرمانده سپاه ناحیه جهرم در پایان عنوان می کند: امروز هیئت «رزمندگان اسلام» شهرستان جهرم به عنوان محور در خط مقدم اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی مشغول به فعالیت است.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

کد خبر 941180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha