دختران ایران اسلامی از زندگی ائمه اطهار (ع) الگوبرداری کنند

امام جمعه شیروان بر لزوم الگوبرداری دختران ایران اسلامی از زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه (س) و حصرت معصومه (س) تاکید کرد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: پرورش و تربیت فرزندان به ویژه دختران باید مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و از احکام و معارف اسلامی در تربیت فرزندان بهره گیری شود.

 


امام جمعه شیروان با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکی از مهم ترین منکرها که دختران و زنان ایرانی باید از آن دوری کنند بد حجابی است.

 

 


وی افزود: پیشرفت دختران در آموزش و به ویژه سطوح علمی و دانشگاهی به همت خود آنان و با زمینه های ایجاد شده در کشور از وضعیت خوبی برخوردار بوده و از دستاوردها به شمار می آید، در زمینه های دیگری مانند ورزش نیز شاهد نمونه های موفق آنان هستیم و دختران هنرمند سرآمدی را در عرصه های ادبی، تجسمی و دیگر رشته ها داریم.

 

 


وی در معرفی عظمت مقام  بانوی کرامت حضرت معصومه(س) نیز بیان کرد: از آنجا که حضرت معصومه (س) که از دودمان نبوت و ولایت است به جایی می‌رسد که امام هشتم و امام نهم(ع) دربارهٴ زیارت او توصیه و سفارش و دستور و برنامه دارند وجود مبارک امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) رسیده است که، خواهر ما فاطمهٴ معصومه در قم مدفون است و هر کس این بانو را زیارت کند بهشت برای او است و از وجود مبارک امام نهم امام محمد تقی(ع) روایت شده است که عمّهٴ من فاطمهٴ معصومه(س) در قم مدفون است و هر کس آن حضرت را زیارت کند بهشت برای او است.

 


امام جمعه شیروان تصریح کرد: این بانوی بزرگوار بعد از امام رضا (ع) والاترین فرزند امام موسی کاظم (ع) است.

 


حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه هیچ امامزاده ای ویژگی حضرت معصومه (س) را ندارد، افزود: امام صادق (ع) در حدیثی حضرت معصومه (س) را با لفظ مبلغه دین، وصف می کند.

 


وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرمودند هر کسی خواهر مرا زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی نیز ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) را برابر ثواب زیارت امام حسین (ع) بیان کرده است.

 


وی با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز دختر به عظمت و جایگاه کریمه اهل بیت (ع) نیز اشاره و بیان کرد: دختران ما باید برای رشد از نظر روحی و فکری به صورت مستمر قرآن را قرائت کنند.

 


وی با بیان اینکه هر کسی که با قرآن ارتباط برقرار کرده و با آن انس بگیرد قرآن او را هدایت می کند، ادامه داد: دختران باید اهل مطالعه بوده و زندگی امامان و ائمه اطهار را بخوانند.

 


فاطمه معصومه(س)، دختر موسی بن جعفر و نجمه خاتون است، ایشان اوّل ذی القعده سال ۱۷۳هـ . ق در مدینه منوّره به دنیا آمد و در سن ۲۸ سالگی در شهر قم از دنیا رفت.

 

 

 

کد خبر 941552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha