ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های سبک زندگی رضوی

امینیان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های سبک زندگی رضوی در سطح جامعه بهره کامل را بردگفت: با توجه به شرایط موجود باید برنامه‌های دهه‌ی کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

«حسین امینیان» درگفتگو با خبرنگار شبستان درسمنان با بیان اینکه باید دهه کرامت در راستای ترویج فرهنگ رضوی و شعائر اسلامی به بهترین نحو استفاده کردگفت: سیره عملی و علمی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای جامعه اسلامی و مقابله بافرهنگ منحط غربی و تهاجم فرهنگی است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان، با اشاره به اینکه فاصله اول ماه تا یازدهم ماه که ۱۰ روز است دهه کرامت نامگذاری شده استاظهارداشت: وجه نامگذاری این است که حضرت فاطمه معصومه (س)کریمه اهل بیت و امام رضا (ع) امام رئوف و مهربان و امام کریمان است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان بسیار بخشنده، کریم و رئوف بودند اضافه کرد: لذا نامگذاری این دهه با عنوان دهه کرامت کلید واژه‌ای است تا توجه جامعه به این مسئله مهم یعنی بخشش و اخلاق مداری جلب شود تا خشونت و ترویج آن در جامعه که یکی از اهداف دشمنان است ریشه کن شود.

 

امینیان با اعلام این مطلب که شیوع ویروس کرونا موجب شده است که برنامه‌ها سیر و شکل دیگری به خود بگیرند اما به لطف خدا همچنان فعالیت‌ها و برنامه‌ها به شکلی پویای ادامه دارد افزود: با توجه به شرایط موجود برنامه‌های دهه‌ی کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان«خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (ع)» را شعار امسال دهه کرامت عنوان کردوگفت: برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان با هدف تبیین فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.

 

وی از برگزاری مراسم تجلیل از دختران هنرمند نمونه در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) خبردادوگفت: ذکر صلوات خاصه و زیارت حضرت معصومه (س) ، مراسم جشن همراه با سخنرانی امام جمعه در حسینیه حضرت ابوالفضل دامغان با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در شب میلاد حضرت معصومه (س) برگزار شد.

 

امینیان برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری، معرفی چند کتاب مرتبط با موضوع، جشن میلاد امام رضا (ع) به صورت زنده در فضای مجازی را از دیگر برنامه های دهه کرامت دردامغان  عنوان کردوافزود: برنامه های دهه کرامت باید باشکوه و عظمت برگزار شود.

 

وی تصریح کرد: دراین ایام خجسته می توان در کنار ایجاد شور و نشاط معنوی، زمینه را برای پرداختن به سیره و فرهنگ اهل (ع) و تبیین و ترویج بیش از پیش باورها و آموزه های رضوی در جامعه اسلامی  را فراهم کنیم.

 

کد خبر 941691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha