کاهش ۴۸ درصدی زمان رسیدگی به پرونده ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان

حجت الاسلام زارعی از کاهش ۴۸ درصدی زمان رسیدگی به پرونده ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمداسماعیل زارعی» امروز (سه شنبه 3 تیر) به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح جایگاه خاصی در بین نهادهای حاکمیتی دارد و این سازمان بخشی از قوه قضائیه و مستقل از دادگستری به امورات و جرایم نظامیان رسیدگی می کند.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان افزود: بر این اساس باید رسیدگی در دستگاه قضایی در امور جرایم نظامیان با سرعت انجام شود و تفاوتی در پرونده ها در محاکم قضایی و رسیدگی وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور ما دارای اقتدار بسیار مثال زدنی در بین نیروهای مسلح دنیا هستند و از نیروهای مردمی با انگیزه الهی برخوردارند.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به کاهش جرایم نیروهای مسلح در سال های اخیر، اظهارداشت: وضعیت نیروهای مسلح ما با دنیا متفاوت است و یک جرم هم در نیروهای مسلح زیاد است.

 

*آموزش 35 هزار نفر ساعت نیروهای مسلح

وی از آموزش 35 هزار نفر ساعت در راستای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان خبر داد و گفت: این آموزش ها از دورترین مرزهای استان تا شرقی و غربی ترین نقطه استان برگزار شده است.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال نیز، با توجه به بیماری منحوس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی 4 هزار ساعت کلاس آموزش در سطح استان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به شدت با جرایم نظامیان برخورد می کند، افزود: برای سازمان جرم سرباز با درجه دار فرقی ندارد و با همه به صورت جدی برخورد می شود.

 

حجت الاسلام زارعی یادآور شد: در رتبه بندی سازمان های قضایی کشور، استان گلستان رتبه برتر را داراست و بین رتبه یک تا 4 قرار دارد.

 

*خروج پرونده های مسن و قدیمی از چرخه رسیدگی

وی با اشاره به خروج پرونده های مسن و قدیمی از چرخه رسیدگی در سال گذشته، گفت: تا پایان سال 98، آمار پرونده ها در شبکه تجدیدنظر صفر شد.

 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان افزود: در سال گذشته، یک هزار و 934 پرونده اظهارنظر قضایی شده و برای 436 پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است.

 

وی از کاهش قابل توجهی در برخی از جرایم خبر داد و گفت: ضرب و جرح از جمله جرایمی است که کاهش یافته است.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی زمان رسیدگی به پرونده ها در سال گذشته، افزود: در سال گذشت در شعبه اول بازپرسی 35 درصد و اجرای احکام ۶۵ درصد کاهش زمان رسیدگی داشته است.

 

وی ادامه داد: در شعبه اجرای احکام زمان رسیدگی به پرونده ها 65 درصد و جرم رشوه 63 درصد کاهش یافته است.

 

کاهش 50 درصدی جرم خودزنی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان اظهارداشت: در جرم خودزنی 50 درصد، در جرح 24 درصد، در تضییع اموال نظامی 23 درصد، جرایم تکالیف نظامی 17 درصد و مواد مخدر 10 درصد کاهش جرم داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه مهمترین پرونده های سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان فرار از خدمت است، گفت: به مناسبت دهه کرامت و هفته قوه قضائیه هر سربازی که شخصا به سازمان قضایی مراجعه کند، مجازات حبس تبدیل به مجازات دیگری می شود.

 

کد خبر 941751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha