سازمان همکاری اسلامی خواستار راه حل صلح آمیز برای حل مسئله کشمیر شد

گروه تماس سازمان همکاری اسلامی بر تعهد خود برای پیدا کردن راه حل صلح آمیز در مورد مسئله کشمیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»،گروه تماس سازمان همکاری اسلامی بر تعهد خود برای پیدا کردن راه حل صلح آمیز در مورد مسئله کشمیر تاکید کرد.

 

وزرای امور خارجه ترکیه،آذربایجان،پاکستان و عربستان در یک نشست آنلاین بار دیگر حمایت خود را از مردم و مسلمانان «جامو و کشمیر» اعلام کردند.

 

آنها همچنین از «آنتونیو گوترش»،دبیر کل سازمان ملل خواستند تا هند را ملزم به اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و مشارکت در گفتگو برای آرام کردن وضعیت در منطقه کند.

 

«یوسف بن احمد العثیمین»،دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای در این باره گفت: من از جامعه بین الملل می خواهم تا تلاش های خود را برای کمک به مردم کشمیر بیشتر کنند تا آنها بتوانند حقوقی را که چندین دهه انکار شده است محقق کنند.

 

گروه تماس همچنین از هند خواست تا فورا عملیان نظامی و امنیتی علیه مردم جامو و کشمیر را متوقف کند،به حقوق بشر احترام بگذارد و از تغییر ساختار جمعیتی در این کشور خودداری کند.

 

در پی این نشست ،گروه تماس سازمان همکاری اسلامی بیانیه ای را درباره آخرین تحولات منطقه صادر کرد.

 

گروه تماس در این بیانیه همچنین از تلاش های انجام شده از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای آرام کردن شرایط میان هند و پاکستان استقبال کرد.

کد خبر 941753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha