مردم بازوی اصلی در کنترل اپیدمی بیماری کرونا هستند / حداقل ۲ سال با کرونا زندگی خواهیم کرد

حبیب زاده گفت: مردم بازوی اصلی در کنترل اپیدمی بیماری کرونا هستند که با رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به شکل وسیع می توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم و این مسئله نیازمند همت همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «شهرام حبیب زاده» امروز (3 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات استان گفت: برنامه ها و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی از زمان شیوع بیماری کرونا به شکل وسیعی دچار اخلال شده و حتی درآمدهای این دانشگاه از محل مراکز درمانی 9 برابر کاهش را نشان می دهد اما همچنان کادر درمانی استان در تلاش هستند تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در روزهای اول شیوع بیماری کرونا در استان به دلیل کمبودها و عدم آشنایی با نوع ویروس شاهد مخاطرات زیادی بودیم که با تلاش کادر درمانی و پزشکی این مسائل به حداقل رسیده است و شاهد کاهش فوت در استان هستیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: باید این مسئله را بپذیریم که حیات ویروس کرونا در جامعه ادامه خواهد داشت و در خوشبینانه ترین حالت 2 سال این ویروس زندگی اجتماعی افراد را تحت شعاع قرار خواهد داشت.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: مردم بازوی اصلی در کنترل اپیدمی بیماری کرونا هستند که با رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به شکل وسیع می توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم و این مسئله نیازمند همت همگانی است.

 

وی اظهار داشت: اپیدمی اول شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل هنوز به اتمام نرسیده و همچنان موج های مختلف شیوع در استان قوی است البته منجی شیوع در طی روزهای اخیر ادامه داشته باشد تا 2 هفته آینده شاهد تبدیل وضعیت اردبیل از نارنجی به قرمز هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: مردم باید حساسیت بیشتری در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و به ویژه فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند و در مکان های که افزایش ازدحام وجود دارد حضور نداشته باشند و از مسافرت ها پرهیز کنند.

 

حبیب زاده تاکید کرد: متاسفانه مسافرت افراد به ویژه در مناطق آلوده به سایر مناطق موجب افزایش بیش از پیش شیوع بیماری کرونا در مناطق سفید می شود که با رعایت عمومی و عدم مسافرت می تواند مناطق سفید همچنان عاری از شیوع باشد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی و پزشکی استان هم اکنون تعداد میزان مرگ و میر در استان با استفاده از داروها و راهکارهای مناسب درمان کاهش چشمگیری داشته باشد.

 

حبیب زاده عنوان کرد: رفتار اجتماعی مردم در زمینه شیوع بیماری تاثیر مستقیم و نقش بسزایی در اپیدمی این بیماری دارد و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال خود محدودیتی و فاصله گذاری اجتماعی شاهد شیوع کمتر این بیماری در استان باشیم.

کد خبر 941774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha