حوزه دین در مقابله با بحران کرونا عملکرد مثبتی داشته است

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه در بحران کرونا فعالیت های دینی و جهادی به سمت کمک به مردم و مقابله با این بحران سوق داده شد، گفت: حوزه دین در مقابله با بحران کرونا عملکرد مثبتی داشته است.

حجت الاسلام «سعید مهدوی امین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در سایه بحران کرونا فعالیت های اجتماع محور در مساجد تعطیل شد و فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی مسجد محور و حوزه های علمیه به سمت کمک به مردم و مقابله با بحران کرونا سوق داده شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه تعارضی بین دین و هیچ موردی وجود ندارد، اظهار داشت: مساجد محور فعالیت های جهادی مقابله با بحران کرونا شده است.

 

وی با اشاره به تولید ماسک در مساجد، افزود: ماسک های تولیدی مساجد و گروه های جهادی به صورت رایگان در بین مردم بویژه نیازمندان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی امین همچنین با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی در حوزه دین به خوبی رعایت شد، افزود: اماکن دینی با تعطیلی  شدن فعالیت های اجتماع محور و ورود به عرصه خدمت رسانی به مردم بار دیگر نشان داد اماکن دینی فقط یک کارکرد ندارد.

 

وی افزود: تولید ماسک، مواد ضدعفونی کنند، فعالیت های جهادی در خدمت به مردم، گندزدایی از چهره خیابان ها و معابر و منازل مردم، مشارکت خیریان در بیمارستان ها و حتی دفن میت، از فعالیت های شاخص مسجد محور در راستای دستگیری از مردم و مبارزه با بحران کرونا بوده است.

 

حجت الاسلام مهدوی امین اظهار کرد:حوزه دین کارکردهای مختلفی نشان داد در شرایط بحرانی امروز و به خوبی پیش رفت.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه دین میتواند در بحث مسائل اجتماعی محور بوده و  موفقیت کسب کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه کارهای فرهنگی تبلیغی پیوست اجتماعی داشته باشد، افزود: جامعه روحانیون مبلغ باید در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی پیشرو بوده و فعالیت گسترده داشته باشند.

کد خبر 941831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha