۶۳ درصد کارت خوان مطب پزشکان به حساب امور مالیاتی متصل است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با بیان اینکه نیمی از پزشکان حساب امور مالیاتی را جدی گرفته اند، گفت: فقط ۶۳ درصد از کارت خوان مطب پزشکان و کادر درمان به حساب امور مالیاتی متصل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «یوسف یعقوبی نژاد» عصر امروز سه شنبه (سوم تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: طی سال گذشته مجموع درآمد امور مالیاتی استان که وصول شده 335 میلیارد و 700 میلیون تومان بود و با مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل، به رشد 19 درصدی دست یافته ایم.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه 88 درصد مالیات پیش بینی شده استان محقق شده، گفت: از این مبلغ 224 میلیارد تومان مالیات عملکرد، 111 میلیارد تومان  مالیات ارزش افزوده بوده و در نهایت مبلغ 81 میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شده است.

 

وی افزود: طی سه ماه گذشته در این استان 106 میلیارد تومان مالیات اخذ شده که این مبلغ سال گذشته مبلغ 74 میلیارد تومان بود و با احتساب آمار، شاهد رشد 43 درصدی در این خصوص بودیم.

 

به گفته یعقوبی نژاد، 30 درصد درآمد مالیاتی استان مربوط به پتروشیمی، 30 درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده، 27 درصد مالیات کارکنان دولت و 13 درصد مالیات استان مربوط به سایر شرکت هاست.

 

وی همچنین به اقدامات انجام شده در این اداره کل در ارتباط با جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی دو ماه تمدید شد، نقل و انتقالات املاک برون سپاری شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و همچنین گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده حذف شد و تمام افرادی که ثبت نام کرده اند می توانند وارد سامانه شوند.

 

یعقوبی نژاد با اشاره به معوقات مالیاتی استان، خاطرنشان کرد: 100 میلیارد تومان در حال حاضر مالیات استان معوق است و علاوه بر مبلغ ذکر شده، 125 میلیارد تومان هم یک شرکت حقوقی، مالیات معوق دارد که از سال های گذشته است یعنی مالیات 37 میلیارد است و مابقی بدهی جرایم دیرکرد است، در حال حاضر هم به همت مقامات قضایی دستورات لازم ابلاغ شده تا هر چه سریع تر بدهی مالیاتی تسویه شود.

 

 

 

کد خبر 941922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha