برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در ۱۵۰ کانون‌ مساجد جنوب فارس

اخوت از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دهه کرامت توسط ۱۵۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس خبر داد.

«محمدابراهیم اخوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، درباره برنامه‌های ۱۵۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس برای بزرگداشت دهه کرامت، گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سطح شهرستان لارستان، سعی شده برای گرامیداشت دهه کرامت برنامه‌های پر محتوا و ارزشمندی تهیه و اجرا شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس ادامه داد: همه ما مسئولیم با فرهنگ‌سازی این میراث غنی که وجود امامان در دین مبین اسلام است را در میان بچه‌های مسجد نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه روز دختر در فضای مجازی همراه با اهدای جوایز، افزود: می‌توان با معرفی درست اخلاقی و ایمانی حضرت معصومه (س)، الگویی شایسته برای دخترانمان بسازیم که خودشان تشویق به اجرای احکام دینی و استفاده از پوشش چادر شوند.

 

اخوت بیان کرد: آذین‌بندی مساجد و منازل، اجرای میدانی و پاتوقی گروه‌های سرود، اجرای «آکاپلا» (شکلی از موسیقی یک یا چند نفره که برای اجرای بدون همراهی ساز ساخته می‌شود)، پخش مولودی به طور همزمان از مأذنه‌ها و... از جمله مهمترین برنامه‌های این ایام است.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم»، بیان کرد: این طرح به‌منظور احیای کارکرد فرهنگی و اجتماعی مساجد در محلات و همچنین در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد جنوب فارس با بیان اینکه تکریم موجب ترغیب اهالی محله و نخبگان جهت حضور پررنگ در مسجد می‌شود، گفت: این طرح منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دهه کرامت فرصت خوب و با ارزشی است که با محوریت جشن میلاد اهل بیت(ع)، سبب افزایش مشارکت نسل جوان و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌شود.

کد خبر 942125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha