نگهداری ۱۶۸ کودک در ۱۴ خانه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست همدان

افشاری با بیان اینکه ۱۶۸ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در همدان نگهداری می شود، گفت: در بازدید سرزده معاون سرپرستی دادستان همدان وضعیت فرزندان شیرخوارگاه عترت به صورت موردی بررسی قرار گرفت.

«رضا افشاری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: 168 کودک از سن 3 سال تا 18 سال بی سرپرست و بدسرپرست در 14 خانه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اداره می شوند.

 

رئیس اداره بهزیستی همدان  افزود: در بازدید سرزده معاون سرپرستی دادستان همدان، وضعیت فرزندان شیرخوارگاه عترت به صورت موردی بررسی و بر ضرورت تعیین تکلیف این فرزندان تاکید شد.

 

وی وضعیت قابل توجه شیرخواران ارجاعی از بی سرپرست به بدسرپرست را یادآور شد و اظهار داشت: در طی سال های اخیر نوع نگاه دادستانی به بهزیستی، ارجاع افراد مجهول الهویه، آسیب دیدگان اجتماعی، افراد در معرض آسیب، بی سرپرست و بد سرپرست اعم از زنان و کودکان روندی مثبت داشته است.

 

رئیس بهزیستی همدان ادامه داد: در شیر خوارگاه مجتمع عترت همدان که به صورت دولتی اداره می شود  12  کودک صفر تا سه سال بدسرپرستی و یا بی سرپرستی  نگهداری می شود.

 

افشاری  اظهار داشت: کودکان دختر و پسر سه تا شش سال با یکدیگر در یک مرکز زندگی می‌کنند، اما کودکان شش تا 12 سال و 12 تا 18 ساله دختر و پسر به صورت تفکیک شده در خانه‌های کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه کودکانی که به ما ارجاع داده می‌شوند به محض ورود مورد غربالگری جسمی و روانی قرار می‌گیرند سپس به شیرخوارگاه هدایت می‌شوند، گفت:  تلاش ما این‌است که کودکان به جمع خانواده‌های اصلی خود و یا حتی خویشاوندان درجه یک خود بازگردند و زندگی کنند.

 

گفتنی است، معاون دادستان همدان در نشستی جداگانه در حاشیه بازدید معاون دادستان همدان با معاون رئیس بهزیستی، مسئول شیرخوارگاه، کارشناسان شبه خانواده و کارشناس حقوقی بهزیستی، پرونده تعدادی از کودکان را برای سلب صلاحیت قانونی از والدین فاقد صلاحیت بررسی شد و  در ارجاع و واگذاری سرپرستی کودکان به زوج های واجد شرایط اقدامات لازم بررسی شد.

 

کد خبر 942128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha