۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تبدیل به ضایعات می شود/ پیش بینی جمع آوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

حجت الاسلام تقوی گفت: ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که نزدیک به ۲۰ میلیون تن آن تبدیل به ضایعات می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدرضا تقوی» ظهر امروز (چهارشنبه 4 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد و امسال امیدواریم یک هزار میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شود.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این زکات در یک نقطه جمع آوری نمی شود و زکات جمع آوری شده 60 درصد برای معیشت فقرا و 40 درصد برای رفع نیازهایی مثل جهیزیه، درمان بیماران، کار فرهنگی و غیره در منطقه ای که جمع آوری شده صرف می شود.

 

حجت الاسلام تقوی به توسعه دانه های روغنی تاکید کرد و  ابراز داشت: در کشور به یک میلیون و 100 هزار تن روغن نیاز داریم و متاسفانه 200 هزار تن آن در کشور تولید می شود و نزدیک به 900 هزار تن کسری داریم که باید از خارج از کشور تامین شود.

 

وی متذکر شد: 860 هزار تن گوشت در کشور نیاز داریم و دام فعلی ما نیز می تواند پاسخگو باشد و علت واردات دام از دیگر کشورها این است که دام های بومی و محلی ما در یک فصلی برای فربه تر شدن نگهداری می شود و لذا در تنظیم بازار بخشی از گوشت قرمز را از خارج از کشور وارد می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: 120 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که نزدیک به 20 میلیون تن آن تبدیل به ضایعات می شود و نیاز است که صنایع تبدیل را در کشور تقویت کنیم، استان گلستان نیز از جمله استان هایی است که باید در آن به افزایش صنایع تبدیلی اهتمام شود.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرماید که باید بتوانیم جمعیت کشور را به 150 میلیون نفر برسانیم، تاکید کرد: متخصصان وزارت کشاورزی بیان می کنند می توانیم مواد غذایی 150 میلیون نفر را در کشور فراهم کنیم و شرط آن این است که کشاورزی علمی پیش برود.

 

وی افزود: دانش تولید و منابع غنی در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد و اما متاسفانه در سال های اخیر به دلیل سیل و یا دست اندازی سوداگران بخشی از عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی از دسترس خارج شده است.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه کشت گیاهان گلخانه ای، افزود: 12 هزار هکتار در سطح کشور کشت گلخانه ای داریم و برخی از کشت های گلخانه ای تا یک هزار برابر تولید را در سطح افزایش می دهند.

 

حجت الاسلام تقوی به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: پنج هزار و 400 کیلومتر در کشور ساحل وجود دارد و از ظرفیت دریا و ساحل ها بسیار کم بهره برداری می کنیم.

 

وی گفت: باید از ظرفیت صدا و سیما در خصوص آموزش های بخش کشاورزی استفاده شود و باید شبکه ای در این زمینه راه اندازی کنیم و در دیگر کشورهای دنیا در این خصوص اقدامات خوبی انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به اصلاح نژاد دام اشاره کرد و گفت: باید از نسل های جدید دام برای افزایش تولید استفاده کنیم.

 

کد خبر 942184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha