در بحث کاهش تلفات جاده ای از برنامه عقب هستیم

معاون وزیرکشور با اشاره به کاهش تلفات جاده ای در سال ۹۸ گفت: علی رغم تلاش‌های انجام شده همچنان در در بحث کاهش تلفات جاده ای از برنامه عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «مهدی جمالی‌نژاد» در جمع خبرنگاران امروز چهارشنبه (۴تیر)در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور  گفت: جلسه امروز به موضوع سوانح جاده‌ای و تلفات ناشی از آن اختصاص پیدا کرد. با توجه به اهمیت و همچنین خسارت‌های جانی و مالی مترتب از حوادث جاده‌ای این جلسه به این موضوع اختصاص پیدا کرد تا برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای این موضوع اتخاذ شود.
 
 
معاون وزیر کشور اظهار داشت:‌ درست است که در سال گذشته نسبت به  سال ۱۳۸۴ که بیشترین تلفات جاده‌ای را داشته‌ایم تلفات کاهش پیدا کرده اما علی رغم تمامی تلاش ها طبق برنامه، کاهش تلفات را نداشتیم و از برنامه عقب هستیم.
 
 
وی با اشاره به گزارش پلیس راهور از اقدامات انجام شده در این حوزه ،گفت: اضافه شدن ۸۳۵ دستگاه، تیم‌های گشت نامحسوس و بهره‌گیری از پهپاد در جهت کنترل ترافیک و رصد آن ، از رده خارج کردن خودروهای ناایمن و تولید سامانه‌های دقیق تشخیص و کنترل سرعت و ثبت هوشمند تخلفات ،تجهیز  گشت‌های پلیس به ردیاب‌های لحظه‌ای از جمله اقداماتی است که پلیس راهرو انجام داده است. 
 
 
وی ادامه داد: پلیس راهور اقدامات ارزشمندی را انجام داده و همه این‌ها در شرایطی بوده که ما به لحاظ اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.
 
 
جمالی نژاد با اشاره به دیگر اقدامات پلیس راهرو ،گفت: فراهم نمودن شرایط لازم برای ترخیص وسایل نقلیه از طریق دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور، پیگیری اجرای طرح سنجش سلامت جسم و روان رانندگان پرخطر و طراحی و تدوین طرح بانوان فرهنگیار ترافیک در کشور از دیگر اقدامات پلیس راهور در حوزه کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای بوده است. 
 
 
 
معاون وزیر کشور با اشاره به  بررسی ۱۳ پیشنهاد پلیس راهور در جلسه امروز گفت: از جمله این پیشنهادت برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور با حضور رئیس جمهور است که قطعا با برگزاری این جلسه که در طول سال‌های گذشته تشکیل نشده است می‌توان برای کم شدن تلفات جاده‌ای تدابیر مناسبی اتخاذ کرد. 
 
 
 
وی ادامه داد: از دیگر پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات رانندگی با ایجاد نظام تشویق برای ترغیب رانندگان به رعایت مقررات و قوانین رانندگی بوده است که مقرر شد برای بهره گیری از رنگ بندی گواهینامه‌ها دوستان راهور بررسی های لازم را در این خصوص انجام دهند.
 
 
وی ادامه داد: مشارکت جدی صداوسیما برای تولید و پخش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی حوزه ایمنی کاربران ترافیک، نصب، آماده‌سازی و بهره‌برداری از دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای، عملیاتی شدن ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور به ویژه پشتیبانی شهرداری‌ها از پلیس راهور در کلان‌شهرهای کشور و تصویب طرح غدیر و حمایت جدی از طریق مسئولین برای اجرای دقیق آن از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.
 
 
 
جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه تهیه طرح جامع کاهش جانباختگان پس از صحنه تصادف و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مسئول توسط استاندار، ساماندهی حمل و نقل درون‌شهری به ویژه در کلان‌شهرها و محدوده آن‌ها، ایجاد ایستگاه‌های عملیاتی استقرار واحدهای پلیس،‌اورژانس، امداد و نجات و...، اجرای طرح سنجش و سلامت جسم و روان تمامی رانندگان پرخطر و اجرای طرح کنترل هوشمند عابران پیاده بود.
 
 
   
کد خبر 942259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha