سپاه پروژه های زودبازده را به دلیل نیاز سفره مردم به آن رها نمی کند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما نمی توانیم تنها پروژه های بزرگ را به خاطر اشتغال و ثروت دنبال کنیم و پروژه زودبازه کوچک خانگی را رها کنیم که سفره مردم امروز به آن نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی چهارشنبه (4 تیر) در آیین افتتاح مرکز رشد و فناوری سازمان بسیج علمی و پژوهشی کرمان با بیان اینکه نامگذاری این مرکز به نام شهید حاج مهدی زندی کاری بسیار زیبا است، گفت: شهید حاج مهدی زندی نیا یک شخصیت خلاق و اثرگذار در لشکر 41 ثارالله در همه عرصه ها بود و شهید حاج قاسم در فراق یاران شهید خود سختی های زیادی می کشید و همیشه از خدا می خواست که به همرزمانش بپیوندد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن اشاره به خاطره ای در سال 63 از شهید زندی نیا، بیان کرد: در آن سال در هفته پاسدار قرار بود پاسدار نمونه انتخاب شود و ما در نماز بودیم و بین نماز شهید سلیمانی صحبت کردند و گفتند پاسدار نمونه حاج مهدی زندی نیا است؛ هر کسی را تشویق کرده و به او امتیاز بدهند لذت می برد اما زمان اعلام پاسدار نمونه، شهید زندی نیا گریه کرد و بلند نشد و حاجی اشاره کرد بلند شو و بیا؛ بلند گریه کرد و بعد دو نفر زیر بازوان این شهید را گرفتند و حاج مهدی را بلند کردند و ایشان نزدیک گوش حاج قاسم چیزی گفت که چهره او را تغییر داد و بعد از شهادت ایشان بچه ها از حاجی پرسیدند شهید آن روز چه چیز به شما گفتند؟ حاج قاسم گفت«در گوش من گفت حاج قاسم به من ظلم کردی که من را پاسدار نمونه معرفی کردی».

 

 

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حاج قاسم را بشناسیم باید از همرزمان و یاران شهیدش بشناسیم و یکی از آن ها شهید زندی نیا است که شهید سلیمانی سال ها در فراق شان سختی می کشید؛ بنده طرحی برای معرفی حاج قاسم دارم تا مکتب معلوم شود و ما شهید سلیمانی را با خاطره پیش نمی بریم.

 

 

 

سردار معروفی  اظهار داشت: ما باید حوزه های افتخار گذشته را با حوزه های افتخار جدید و نوین جامعه اسلام و جبهه مقاومت را باید به هم رقم بزنیم و آینده انقلاب اسلامی و مکتب را ترسیم کنیم و نباید در گذشته گیر کنیم بلکه گذشته باید چراغ راه آینده ما باشد.

 

 

 

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم یعنی مصونیت جامعه ما که یکی از آن ها علمی است و اگر جامعه ای امنیت نداشته باشد، علم نمی تواند رشد کند؛ علم، آسایش، فناوری و نانو ذیل امنیت تعریف می شود؛ حاج قاسم برای رشد و تعالی ایران اسلامی و جهان اسلام همه چیز خود را گذاشت بنابراین این مکتب باید در همه جای کشور و در خانه های ما ساری و جاری شود زیرا امنیت و مصونیت ما است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: 30 نظام در مکتب ایشان تعریف کردم از نظام اعتقادی، ولایی، سیاسی، اقتصادی تا نظام عرفان و ادب و اخلاق و نظام خانواده و رفاقت که یک انسان در جبهه انقلاب 40 سال یک رفیقی را هول نداد.

 

 

وی در خصوص مرکز رشد شهید زندی نیا گفت: رشد و تولید نیاز جدی جامعه ما است؛ دشمن نگاه ما را از تولید و اقتصاد حقیقی خودمان به بیرون برده است؛ مگر نفوذ چیست؟ نفوذ، بردن اندیشه خودباوری است و می خواهند «می توانیم» را تبدیل به عدم آن کنند؛ ما 40 سال گفته ایم «می توانیم»چه اتفاقی افتاد کارخانه های ما تعطیل شد؟ دشمن ذهن و فکر ما را از سیستم درونی به بیرونی برد و به جای آنکه ما به سمت تولید خودمان برویم به سمت تولید بیرون رفتیم که این همان نفوذ دشمن است.

 

 

 

سردار معروفی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ها است که فرمان برای تولید، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و ... می دهند که 29 سال فرمان می دهند که 18 فرمان ایشان اقتصادی است زیرا دیدگان تیزبین می بیند که هدف گذاری دشمن معیشت و اقتصاد مردم است اما عده ای فقط شعار می دهند و بنر می زنند.

 

 

 

وی در ادامه اظهار داشت: ما نمی توانیم تنها پروژه های بزرگ را به خاطر اشتغال و ثروت دنبال کنیم و پروژه زودبازه کوچک خانگی را رها کنیم که سفره مردم امروز به آن نیاز دارد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با انتقاد از اینکه چرا نامگذاری سال ها را ساده می گیریم؟ این نامگذاری ها حکم و فتوا است که بعضی ها آن را شعار می گویند؛  اظهار داشت: جوانان و دانش آموزان ما که به فکر مملکت و دنبال رشد و تولید جامعه هستند، برای ما مهم است.

 

 

 

وی بیان کرد: ما باید هدف گذاری کنیم، کار را کوچک نشماریم بنابراین ما نیاز به فضاسازی داریم که باید روی آن کار کنیم و فرهنگی سازی و گفتمان سازی کنیم که اگر این فرهنگ را تبدیل به گفتمان نکنیم نمی توانیم کار انجام دهیم و اگر گفتمان سازی انجام شد آن زمان شبکه سازی می شود و بعد تبدیل به جریان تولید کنیم و سپس به سمت بازاریابی و تولید آن برویم و رهایش نکنیم بنابراین همین کارها را کمک کنیم پخته شود تا تبدیل به تولید ملی شود.

 

 

 

سردار معروفی در ادامه سخنانش بیان کرد: هر کجا احساس نیاز کردیم ورود کنیم پس ما کمک شما و در کنار شما هستیم و خواهش من این است که برای تولید اولویت بندی داشته باشیم.

 

 

وی ادامه داد: اولویت اصلی ما در این شرایط سلامت مردم است زیرا این ویروس کرونا دست بردار مردم ما نیست؛ نه فقط در دوخت لباس و ماسک بلکه باید ببینیم چه کاری انجام دهیم تا خسارت ما کم شود؟ بنابراین در فعالیت ها باید هم انقلابی و هم جهادی عمل کنید، کوتاه نیایید و نگذاریم این فکر و اندیشه بخوابد و به زمین بخورد که می تواند حرکت بزرگی باشد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: ما به عنوان سپاه در همه عرصه هایی که احساس می کنید می توانیم کمک کنیم، کنار شما قرار می گیریم و واقعاً در سپاه استان به فرماندهان اختیار دادم که هیچ فرماندهی برای خدمت به مردم نیاز به اجازه گرفتن به جز در دو موضوع ممنوعه(سلاح و مهمات) ندارد زیرا خط قرمز ما مردم هستند.

 

 

 

وی ادامه داد: همانگونه که پدر و مادر پشت فرزندان هستند، ما هم باید تکیه گاه این بچه ها در این حوزه ها باشیم تا بچه ها نلرزند و احساس کنند ستون پشت آن ها است و می توانند ادامه دهند.

کد خبر 942273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha