رشت شهر «دوستدار کودک»  شد

شیرزاد از انتخاب رشت به عنوان شهر دوستدار کودک از سوی سازمان یونیسف در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فاطمه شیرزاد» امروز(چهارشنبه،۴ تیر) در جلسه شورای شهر رشت با تبریک انتخاب آزمایشی رشت از طرف نمایندگی سازمان یونیسف در ایران به عنوان شهر دوستدار کودک اظهار کرد: رشت در کنار ۱۱ شهر دیگر کشور به عنوان شهرهای منتخب دوستدار کودک انتخاب شده است.


رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت افزود: شهر دوستدار کودک شهری است که احقاق حقوق کودکان در آن یک اولویت است و امیدواریم بتوانیم این وظیفه مهم را به شایستگی در رشت انجام دهیم.


وی ادامه داد: شهرهای اِوز (استان فارس)، بندرعباس، تبریز، تهران، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد از دیگر شهرهای آزمایشی به عنوان شهر دوستدار کودک هستند.


شیرزاد تصریح کرد: برنامه شهرهای دوستدار کودک یونیسف بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، از تلاش های شهرداری ها در احقاق حقوق کودکان در سطوح محلی حمایت می کند.


گفتنی است، دریافت نشان و برند شهر دوستدار کودک یونیسف زمانی انجام می‌شود که شهر مورد نظر چرخه شهر دوستدار کودک را به صورت موفقیت‌آمیز تکمیل کرده باشد و اگر در مرحله آزمایشی، شهرها به عنوان «شهر دوستدار کودک» به‌ رسمیت شناخته نشده باشند و نشان یا عنوان رسمی دریافت نمی‌کنند.

کد خبر 942400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha