دادرسی الکترونکی با رعایت مقررات و بدون حضور متهم برگزار می شود

حجت الاسلام« اسماعیل صادقی نیارکی» گفت: دادرسی الکترونیکی با رعایت همه مقررات آیین دادرسی و بدون حضور متهم در محاکم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از دادگستری زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان با حضور در دادگستری شهرستان زنجان در جلسه دادرسی الکترونیکی شعبه ۱۰۲ کیفری بااشاره به اینکه هشت شعبه تمام الکترونیک در استان فعال است، بیان داشت: اقدامات اولیه از مراکز خدمات قضایی و بار گذاری کلیه مستندات انجام و بصورت اسکن شده به محاکم ارسال و بر اساس مستندات ارسالی دادگاه رسیدگی می کند.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دادرسی الکترونیک اقدامی مبارک در دوره تحولی قوه قضاییه است، افزود: هشتمین دادرسی الکترونیکی در استان زنجان در روز عدالت الکترونیک و فن آوریهای نوین بصورت زنده و ویدئو کنفرانس بر گزار شد که بابرنامه ریزیهای صورت گرفته تلاش ما برای اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در کلیه حوزه های قضایی استان است.

 

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه دادرسی الکترونیکی از برنامه های دوره تحولی قوه قضائیه و در راستای تسریع در رسیدگی ها و صرفه جویی در هزینه ها می باشد ادامه داد: امکانات زیر ساختی این امر در استان فراهم شده و درصددهستیم این دادرسی ها بدون نقص برگزار شود.

 

صادقی نیارکی اظهار کرد: دادرسی الکترونیکی با رعایت همه مقررات آیین دادرسی و بدون حضور متهم در محاکم برگزار می شود و دراین طرح به متهم فرصت کافی برای دفاع داده می شود و اقدامی جدید و مبارکی است.

 

لازم به ذکر است در ادامه برنامه رئیس کل دادگستری استان با حضو از پیش اعلام نشده در چند شعبه تمام الکترونیک از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده ها قرار گرفتند.

 

کد خبر 942415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha