پرداخت ۶۲  درصد تسهیلات روستایی و عشایری گلستان در بخش کشاورزی

مازندرانی گفت: ۶۲ درصد تسهیلات روستایی و عشایری استان گلستان در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

«سعید مازندرانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 458 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی و عشایری استان گلستان از سال گذشته در نظر گرفته شده است که براساس این اعتبار 10 هزار و 742 طرح به بانک معرفی شد که 9 هزار و 801 طرح برای دریافت تسهیلات مورد موافقت بانک قرار گرفت که 16 هزار و 838 نفر این طرح ها اشتغالزایی به همراه داشت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: از مجموعه طرح های معرفی شده به بانک تاکنون پنج هزار و 892 طرح تسهیلات دریافت کردند که میزان تسهیلات پرداختی به این طرح ها 444 میلیارد تومان است و براساس این تسهیلات 8 هزار و 312 نفر اشتغالزایی به وجود آمده است.

 

مازندرانی بابیان اینکه نسبت تسهیلات پرداخت شده به سهمیه اشتغال روستایی و عشایری در استان گلستان 97 درصد است، افزود: 84 طرح که از این تسهیلات بهره مند شدند مالکیت حقوقی و پنج هزار و 808 طرح مالکیت حقیقی دارند.

 

وی یادآور شد: همچنین دو هزار و 702 نفر زن و سه هزار و 190 نفر مرد از اشتغال روستایی و عشایری بهره مند شدند که نسبت بانوان به مردان 46 به 54 درصد است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به تفکیک نوع طرح از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: دو هزار و 545 طرح توسعه ای، سه هزار و 202 طرح جدید و 145 طرح نیز متقاضی سرمایه در گردش بودند.

 

مازندرانی تاکید کرد: 62 درصد تسهیلات عشایر و روستایی در بخش کشاورزی، 11 درصد در بخش صنعت، پنج درصد برای تامین سرمایه در گردش و 19 درصد در حوزه خدمات از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بهره مند شدند.

 

وی یادآور شد: همچنین برای ارائه تسهیلات به یک هزار و 76 طرح از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری به دستگاه های حمایتی استان در نظر گرفته شد که 85 درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: همچنین در سال گذشته 470 طرح مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که 324 طرح از این تسهیلات بهره مند شدند.

 

کد خبر 942462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha