باید گفتمان عمومی در حوزه مهدویت داشته باشیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه بچه های شیعه باید دعای سلامتی امان زمان (عج) و بیوگرافی حضرت را حفظ باشند، گفت: مردم را با امام زمان(ع) آشنا کنیم. فرهنگ عمومی در این زمینه شکل بگیرد و گفتمان عمومی در حوزه مهدویت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(5تیر) در نشست شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران با بیان اینکه جلسات اداری باید با قرائت حلقومی قرآن کریم آغاز شود، گفت: بسیاری از تلاش های ضد مهدوی به انگیزه عناد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است جلسات باید با قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شوند جلسات مهدویت باید به بهترین وجه کیفی و کمی برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه کارها باید برای رضایت امام زمان(عج) انجام شود، افزود: خیرین، نهادها و ارگان ها تا جایی که می توانند برای گسترش فعالیت های حوزه مهدویت کمک کنند به میدان بیایند.

 

وی با بیان اینکه زیبنده نیست بنیاد مهدویت دغدغه اجاره و هزینه آب و برق را داشته باشد، اظهار کرد: مدیرکل اوقاف و امورخیریه بررسی کند در موقعیت های حرم امامزادگان شهر ساری چنانچه در بحث امامزادگان جای مناسبی از نظر موقعیت شهری و وسعت مکانی وجود دار  در اختیار بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران قرار داده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای ایجاد مکان مستقل داشته باشیم، افزود: اقدام برای واگذاری یک زمین به این بنیاد انجام شده است اما تا زمان تحقق این موضوع، تلاش شود مکان مناسبی در امامزادگان ساری به این بنیاد اختصاص داده شود.

 

وی ضمن برشمردن بسترهای کار در حوزه مهدویت ، ادامه داد: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن ۵۰۰ هزار دانش آموز، دانشگاه ها با  دراختیار داشتن بیش از 10هزار دانشجو، بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در استان، پایگاه های مقاومت، مدارس علمیه و حوزه ها در دسترس هستند و باید برای ترویج مهدویت بین دانشآموزان، دانشجویان، بسیجیان، طلاب، بچه های مسجد و... کار شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کار در این حوزه باید به دو صورت «علمی پژوهشی» و «فرهنگی عمومی» تعریف شود، گفت:باید کار تدریجی فرهنگی عمومی را جدی بگیریم .

 

وی با تاکید براینکه بچه های شیعه باید دعای سلامتی امان زمان را حفظ باشند، افزود: هر بچه شیعه باید حداقل یک بیوگرافی سه سطری از امام زمان(عج) بداند؛ این کار  یه نوع کار تدریجی فرهنگی عمومی است که توجه به تحقق آن بسیار ضروری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی کارهای پژوهشی باید در حوزه مهدویت انجام شود، تصریح کرد: باید جبهه مقابل را هم ببینیم؛ وجود ۲۸ پایان نامه در ضدیت با امام زمان(عج) داریم که بسیاری از عناد نیست به بی خبری برمی گردد باید حرف های آن ها را در سطح همان دانشگاه دیده و شنیده شود.

 

وی به فعالیت های ضد نظام برخی فرقه های داخلی نظیر حجتیه، بهاییت و...اشاره کرد و افزود: این فرقه های ضاله صد درصد در تقابل با نظام هستند ریشه را می زنند سیاست و ولایت را از اسلام حذف می کنند تا چیزی از جمهوری اسلامی ایران نماند در رابطه با این ها هم باید توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: ما دنبال نقد شبهات در فضای عمومی نباید برویم چرا که اشاعه فحشا می شود نقد پژوهشی از کارهای پژوهشی  که توسط برخی از دانشگاهیان در تقابل با امام زمان(عج) صورت گرفته باید در چهارچوب خودش مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه کار در فضای مجازی عمومی و عینی روی بحث ترویج مهدویت و امام زمان(عج) باشد، افزود: مردم را با امام زمان(ع) آشنا کنیم. فرهنگ عمومی در این زمینه شکل بگیرد و گفتمان عمومی در حوزه مهدویت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: مناسبت های  منتسب با امام زمان(عج) را برای تبلیغات فرهنگی جدی بگیریم و تکثیرمناسبت کنیم. در حال حاضر دو مناسبت نیمه شعبان و سالروز آغاز امامت حضرت را در تقویم داریم که باید مناسبت های دیگری همانند سالروز آغاز غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) را به عنوان یک مناسبت مطرح کنیم حداقل در سال ۶ مناسبت داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: ادعیه سلامتی و فرج را همه باید حفظ کنیم چرا که شیعه هستیم همچون حدیث ثقلین که پیغمبر به یادگار گذاشته ترجمه اش را هر بچه شیعه ای باید حذف باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: الان در مازندران روی تحقیق و پژوهش مانور بدهیم مهم نیست مهمتر فضای عمومی است که باید پر شود از یاد امام زمان(عج) و از بروز خرافات جلوگیری کنیم. 

 

 

کد خبر 942525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha