مدارس مقطع سیکل می‌توانند بهترین مکان برای رشد معرفتی دختران نوجوان باشند

ابراهیمیان گفت: مدارس مقطع سیکل می‌تواند بهترین مکان برای تربیت مادران مؤمن، انقلابی و تحصیل‌کرده باشد تا در دوران نوجوانی در فضایی دینی کسب علم و معرفت نمایند.

«سیده زهرا ابراهیمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و روز دختر بیان کرد:  تغییر الگوهای شخصیتی یکی از دلایل تغییر سبک زندگی در کشور است که منجر به تغییر رفتار به‌خصوص در بین جوانان و نوجوانان می‌شود که این تغییر رفتار اگر در دختران و زنان اتفاق بیفتد، جامعه را به انحطاط و انحراف خواهد کشید.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل تصریح کرد: حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) از جمله شخصیت‌هایی است که می‌توان با معرفی ایشان به زنان جامعه، هویت زن مسلمان ایرانی را احیاء کرد.

 

وی در ادامه گفت: مدارس علمیه مقطع سیکل می‌تواند با سازوکاری تربیتی و نه صرفاً آموزشی، مادرانی توانمند تحویل جامعه دهد که زمینه‌ساز «تمدن نوین اسلامی» شوند.

 

ابراهیمیان تصریح کرد: طلاب مقطع سیکل وقتی در چنین فضایی کسب علم کرده باشند، زمانی که به‌عنوان مبلغ دینی در مدارس، اردوهای جهادی، حلقه‌های صالحین و ... فعالیت کنند، قطعاً در جذب کودکان و نوجوانان اثرگذارتر خواهند بود.

 

وی تأکید کرد: تابستان سال گذشته طلاب این مدرسه باوجود شرایط سنی خود، حضور بسیار خوبی در اردوهای جهادی و حلقات صالحین بسیج داشتند و همین موضوع موجب بالا رفتن آمار پذیرش در سال تحصیلی گذشته شد

 

ابراهیمیان اعلام کرد: حضور طلاب نوجوان مؤمن و تحصیل‌کرده ای که در این سن، با مبانی دینی و اعتقادی آشنا شده و قادر به پاسخگویی بخشی از شبهات و مسائل مورد ابتلای روز می‌شوند، در جامعه بسیار تأثیرگذار  است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن و تغییر سبک زندگی در جامعه، تصمیم و اراده یک دختر نوجوان برای ورود به حوزه بسیار ارزشمند و مایه مباهات است.

 

کد خبر 942530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha