چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در ۹ منطقه استان برگزار می شود

حجت الاسلام ایزدی گفت: چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم امسال در ۱۰ رشته و در ۹ منطقه استان با رعایت تمامی استانداردهای مربوط به امور فنی مسابقات و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حجت الاسلام جمال ایزدی» امروز پنج شنبه (۵ تیر) در نشست خبری چهل و سومین دوره مسابقات  قران کریم با بیان اینکه چهل و سومین دوره از مسابقات  قران کریم در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، رشته دعا خوانی، اذان ویژه برداران، هم خوانی و هم سرایی و تفسیر عمومی قران کریم برگزار می شود؛ افزود: قبلا شکلهای مختلفی برای برگزاری مسابقات بود اما امسال به دلیل کیفی سازی، مسابقات منطقه ای در ۹ منطقه و به صورت مجازی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: 9 منطقه شامل منطقه مشهد، منطقه طرقبه، شاندیز، سرخس و فریمان‌، منطقه درگز، قوچان، چناران و کلات، منطقه تربت جام، تایباد و باخرز، منطقه تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، خواف و رشتخوار، منطقه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، منطقه نیشابور و فیروزه، منطقه سبزوار، جوین، جعتای، داورزن و خوشاب و منطقه گناباد و بجستان است.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و ثبت نام از ۶ اردیبهشت ما آغاز شد و تا ۱۶ خرداد به صورت مجازی بوده است؛ گفت: با توحه به شیوع ویروس کرونا ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در برنامه ها احساس شد لذا در مسابقات قرانی از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده است و در اکثر شهرستان ها مسابقات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره حضور قریب به 5 هزار نفر در مسابقات قران کریم بیان کرد: امسال در چهل و وسومین دوره از مسابقات قران کریم  دو هزار ۶۳ نفر ثبت نام کرده اند که علت کاهش تعداد ثبت نام کنندگان شیوع ویروس کرونا، ثبت نام کاملا مجازی و کاهش تعداد رشته ها از 16 رشته به 10 رشتهبوده است.

 

وی گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم، در بخش خواهران در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۸ تا ۲۰ تیر ماه در قالب دو تیم داوری برگزار می شود و مسابقات برادران در روزهای یکشنیه تا سه شنبه ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه 5 داور در بخش برادران و 10 داور در بخش خواهران در قالب دو تیم داوری این دوره از مسابقات را بر عهده خواهند داشت؛ گفت: بعد از اتمام مرحله شهرستانی مسابقات مرحله استانی در نیمه دوم شهریور برگزار و بعد از مرحله استانی مرحله کشوری برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: تمامی استانداردهای مربوط به امور فنی مسابقات و پروتکل های بهداشتی در این دوره از مسابقات رعایت شده است.

کد خبر 942548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha