تلاش‌ شورای پنجم افزایش سهم حمل ‌و نقل عمومی از سفرهای درون شهری است

مهدی نیا گفت: یکی از تلاش‌های شورای شهر مشهد در این دوره، افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای درون شهری است، این سهم در کشورهای توسعه یافته بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است ولی مشهد در مقایسه با این کشورها شرایط خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد هادی مهدی ‌نیا» امروز(۵ تیر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرگذر شهید برونسی با بیان اینکه طی یک سال و نیم اخیر در حوزه عمرانی شهر اتفاقات خوبی افتاده و امیدواریم این فرآیند تا پایان دوره استمرار داشته باشد و بتوانیم کارنامه قابل قبولی به شهروندان در این زمینه ارائه دهیم، گفت:فراتر از زیرساخت‌های ترافیکی، اولویت های دیگری هم باید مورد توجه قرار گیرد که مفهوم شهر انسان‌مدار و تاکید بر حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌ها است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای پنجم برای پرهیز از مدزدگی و تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی سعی کرده بین توسعه زیرساخت‌های ترافیکی و تحقق شهر انسان‌محور تعادل برقرار کند و این مهم را در برنامه عملیاتی نیز مورد توجه قرارداده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از تلاش‌های شورای شهر مشهد در این دوره، افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای درونشهری است، گفت: این سهم در کشورهای توسعه یافته بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است ولی مشهد در مقایسه با این کشورها شرایط خوبی ندارد و این سهم عدد ۴۱ درصد را نشان می‌دهد و رساندن این عدد از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد، نیازمند مولفه‌های مختلفی همچون فرهنگسازی، تغییر گفتمان و ایجاد زیرساخت مناسب است.

 

مهدی نیا با تاکید بر لزوم تقویت و بروزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: امروز شهروندان ۳۰ درصد از بهای تمام شده سفرها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن به شکل یارانه توسط شهرداری پرداخت می‌شود؛ دولت باید سهم خود به شهرداری‌ را پرداخت کند تا بتوان در جهت بهبود شرایط گام‌هایی برداشت.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌ها و تامین آنها، ریل‌گذاری‌هایی نیز به منظور تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی در طرح‌‎های تفصیلی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات موجب تقویت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تحقق شهر انسان‌محور می‌شود، گفت: در کنار توجه به حمل‌ونقل پاک و عمومی، شبکه بزرگراهی شهر نیز باید کامل شود چراکه تاثیرات مستقیمی روی بحث پدافند غیرعامل، تسریع دسترسی به نقاط مختلف شهر خواهد شد.

 

مهدی‌نیا تصریح کرد: براساس همین نگاه، هر پروژه ترافیکی که شاهد بهره‌برداری و یا آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، در راستای کامل کردن و پیشبرد برنامه عملیاتی است که دو بازو حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل خودرومحور را توام با یکدیگر پیش می‎برند.

کد خبر 942561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha