۱۴۵  برنامه ویژه دهه کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ابراهیمی گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت و سیزدهمین جشن‌های زیر سایه خورشید با بیش از ۱۴۵ برنامه در قالب ۱۶ عنوان محوری در سطح خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی ابراهیمی» صبح امروز (۷ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به ورود کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی به خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: این کاروان شامل سه خادم و یک روحانی آستان قدس رضوی است که در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، فردوس، قاین، خوسف، بیرجند و طبس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور می یابند.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های دهه کرامت با حضور خدام بارگاه نورانی هشتمین امام شیعیان، گفت: برنامه های سال جاری خدام حرم رضوی به صورت برگزاری دیدارهای اختصاصی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: امسال تجلیل و تقدیر از ۱۴ نفر کادردرمانی و مدافعان سلامت که با به خطرانداختن سلامتی خود فداکارانه در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند تا با جانفشانی و تلاش خود سلامتی را به عنوان زیباترین هدیه زندگی به هموطنان خود اهدا کنند یکی از برنامه های دهه کرامت با حضور خادمان بارگاه رضوی در سطح استان است.

 

ابراهیمی از افتتاح ۱۰ کانون های محله ای خادمیاران آستان قدس رضوی در استان خبر داد و افزود: تجلیل از مجاهدتهای گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا که از همان روزهای نخستین شیوع این بیماری در استان تمام قد به میدان آمدند و بدون هیچ مزدی شبانه‌روزی به مردم و بیماران خدمات‌دهی کردند از دیگر ویژه برنامه های دهه کرامت است.

 

وی ادامه داد: حضور مجاهدانه و ایثارگرانه گروه های جهادی علاوه بر حل بخشی از دغدغه‌های پرستاران و کادر درمان، مردم را نیز دلگرم کرد و مهمترین ویژگی نیروی جهادی، سخت کوشی، اخلاص و پشتکار این عزیزان است و نباید به سادگی از این توانمندی عبور کنیم.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال مزین به شعار «جهش تولید» ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت با حضور خدام رضوی تجلیل از کارآفرینان و حضور در شهرک های صنعتی است، عنوان کرد: این بازدیدها می‌تواند پشتوانه معنوی و قوی برای فعالان عرصه کارآفرینی و اشتغال استان باشد.

 

ابراهیمی بیان کرد: سرکشی از خانواده شهدا، آغاز پویش« آقا حساب کرد»، وساطتت برای آزادی زندانیان جزائم غیر عمد، برپایی کاروان های شادی با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری اردوهای جهادی، عطرافشانی و غباروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و توزیع بسته های حمایتی توسط کانون های خادمیاری محله ای در بین نیازمندان از دیگر برنامه ها دهه کرامت در سال جاری است.

 

وی با اشاره به تجلیل از هشت نفر از خادمیاران رضوی فعال در عرصه مقابله با کرونا در سطح استان، گفت: همچنین جشن تکلیف دانش آموزی به صورت محدود و با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی با حضور خادمان رضوی به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح فرهنگی، خدماتی «رواق رضوی» اجرا می شود، افزود: همزمان با دهه کرامت مراسم خطبه خوانی عقد رضوی برای تعدادی از فرزندان خانواده های شهدا و جانبازان استان با حضور خادمان بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: در مجموع ویژه برنامه‌های دهه کرامت و سیزدهمین جشن‌های زیر سایه خورشید با بیش از ۱۴۵ برنامه در قالب ۱۶ عنوان محوری در سطح خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

ابراهیمی در پایان تاکید کرد: امسال دیدارهای های مردمی، اجتماعات و جشن های عمومی زیر سایه خورشید در سال جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمی شود.

 

 

 

کد خبر 942664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha