وحدت و اتکا به توانمندی های داخلی تنها راه برون‌رفت از شرایط کنونی است

حجت‌الاسلام کریمی تبار بابیان اینکه ما تحریم‌ها را می‌شکنیم و آمریکا هم همچون گذشته هیچ غلطی نخواهد کرد، گفت: اتکا به توانمندی‌های داخلی و وحدت بین آحاد مردم و مسئولان تنها راه برون‌رفت از تهدیدات دشمنان و رفع مشکلات کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز(6 تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: امروز جامعه بین‌المللی به عینه مشاهده می‌کنند که کشوری که ادعای مدافع حقوق بشر را دارد، حقوق سیاه‌پوستان در آن کشور نه‌تنها رعایت نمی‌شود بلکه هیچ حقوقی برای آنان قائل نیستند.

 

حجت‌الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه متأسفانه با سکوت مجامع بین‌المللی، حقوق بشر به ابزاری برای کشورهای نظام سلطه به‌ویژه آمریکای جنایتکار برای رسیدن به منافع و مطامع شوم آنان تبدیل‌شده است، یادآور شد: دفاع از حقوق بشر و مظلوم برای استكبار جهانی و رژیم آمریکا تنها در حدی یك شعار است و نمونه عدم پایبندی به این شعار از سوی آمریكا را در قتل کشته شدن سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور می‌توان مشاهده كرد.

 

وی تصریح کرد: تجاوز به کشورهای دیگر به بهانه‌های واهی، تحریم و تهدید، راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی، راه‌اندازی گروه‌ها و شبه‌نظامیان تروریستی در مناطق مختلف جهان و به‌ویژه خاورمیانه و ترور سردار شهید سلیمانی و هزاران جنایت دیگر  تنها نمونه‌ای کوچک از خوی تروریستی و ضد حقوق بشری آمریکا است.

 

امام‌جمعه ایلام با اشاره به 6 تا 12 تیرماه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، تصریح کرد: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکای جنایتکار یکی از مهم‌ترین جنایت‌های ضد حقوق بشر رژیم آمریکاست که در این حادثه ۲۹۰ نفر از مسافران مظلومانه به شهادت رساندند و این در حالی است که به فرمانده ناو عامل این جنایت مدال افتخار دادند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار بیان کرد: آمریکایی‌ها داعیه حقوق بشر را دارند و این در حالی است که هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های دریای همیشه نیلگون خلیج‌فارس و داخل مرزهای ایران ساقط کردند اما هیچ‌گاه حتی حاضر به عذرخواهی نشدند.

 

وی بابیان اینکه  دشمنی و خباثت آمریکا نسبت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، گفت: آن‌ها هیچ‌گاه دست از خباثت و دشمنی خود نسبت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی دست برنمی‌دارند چراکه نظام اسلامی چهره جنایتکارانه آنان را برملا کرده و هیمنه آن‌ها در جهان شکسته شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه این دشمنی و خباثت‌ها در برجام نیز هم برای همه مشخص شد، ابراز کرد: بر اساس مفاد برجام قرار شد همه تحریم‌ها علیه کشور ایران برداشته شود و طی آن ایران به همه فناوری‌ها و تجارت‌ها دسترسی پیدا کند اما باروی کار آمدن ترامپ، رژیم آمریکا از این معاهده بین‌المللی خارج شد و از طرفی هم کشورهای اروپایی هیچ‌گاه به تعهدات و وعده‌های خود عمل نکردند.

 

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی 2 سال با بدعهدی به وعده‌ها و توافقات انجام‌شده، 2 سال پیاپی زمان خریدند و دنبال خواسته‌های خود و در راستای اهداف شوم آمریکایی‌ها بودند، ای‌کاش مسئولان تصمیم‌ساز حرف رهبری را گوش می‌دادند و برجام را پاره و آتش می‌زدند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: محدود کردن توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ کمی و کیفی مطابق با خواسته‌های آمریکا از دیگر اهداف زمان خریدن کشورهای اروپایی بود که همه در راستای نیات پلید رژیم آمریکا بوده است.، آن‌ها به دنبال بازرسی از مقرهای نظامی ما بودند به‌طوری‌که حتی به انبارهای موشکی ما دسترسی داشته باشند و به دنبال این بودند که  ایران از جبهه مقاومت در منطقه، حمایتی نداشته باشد.

 

امام‌جمعه ایلام ابراز کرد: وقتی آمریکا از برجام خارج شد برخی ساده‌اندیش‌ها در این فکر بودند از طریق فرانسه و اروپا مسیر را ادامه دهند اما علیرغم تذکرات رهبر معظم انقلاب گوش شنوایی وجود نداشت و برخی‌ها که می‌گفتند آمریکا قابل‌اعتماد است و امضای آن‌ها تضمین است، خجالت نکشیدند.

 

وی تصریح کرد: امروز هم با گستاخی هر چه تمام‌تر برعلیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند، در حقیقت قطعنامه شورای حکام، بازگشت به خط اول بود و کسانی که دل درگرو اروپا زده بودند نتیجه آن را هم دیدند، اما جای بسی تعجب است که برای اسرائیل هیچ نظارتی نیست اما برای ایران که فراتر از پروتکل الحاقی عمل کرده است، باز فشار می‌آورند که خواهان بازدید و فشار بیشتر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام بابیان اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی و وحدت بین آحاد مردم و مسئولان تنها راه برون‌رفت از تهدیدات دشمنان و رفع مشکلات کشور است، گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌جایی رسیده است که تحریم‌های دشمنان را می‌شکند و دشمنان نظام و انقلاب نیز با تحریم نه‌تنها به اهداف اقتصادی بلکه به اهداف سیاسی خود نیز نخواهد رسید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام  در پایان خاطرنشان کرد: ما تابع اهل‌بیت(ع) هستیم و کسانی که تصمیم‌گیری می‌کنند باید گوش‌به‌فرمان رهبری باشند تا آخرعاقبت به نقطه آغازین ختم نشود، لذا همان‌طور که رهبری فرمودند باید به توان داخلی و مردمی تکیه کرد، شرایط ایران به‌گونه‌ای نیست که این قطعنامه‌ها مسیر حرکت ما را عوض کند ما تحریم‌ها را می‌شکنیم و آمریکا هم همچون گذشته هیچ غلطی نخواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی مهران در 10 تیرماه 1365 ، اظهار کرد: آزادسازی مهران قهرمان یکی از رویدادهای مهم دفاع مقدس به شمار می‌رود، آزادسازی مهران در عملیات کربلای یک حادثه بسیار بزرگی است که سرنوشت جنگ را به سود رزمندگان اسلام رقم زد.

 

 امام‌جمعه ایلام گفت: در شرایطی که دشمن برنامه‌های جدیدی را برای حمله و تجاوز به ایران اسلامی در پیش‌گرفته بود، آزادسازی مهران استراتژی دشمن را تغییر و آنان را در لاک دفاعی فروبرد، لذا بر همه رزمندگان عملیات کربلای یک  به‌ویژه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که از فرماندهان عملیات کربلای درود می‌فرستیم.

 

وی اظهار کرد: رژیم بعثی با تصرف مهران می‌خواست شکست‌های پیاپی خود را در عملیات مختلف جبران کند و به حامیانش اطمینان دهد که مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستاده است، اما با آزادسازی مهران قهرمان، ضربه مهلکی از رزمندگان اسلام دریافت کرد.

 

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم و نبود نظارت کافی بر بازار، ابرار کرد: در بسیاری از موارد نظارت بر بازار بی اثیر بوده است و  مسئولان باید با حضور میدانی و نشست‌های کاربردی و به دور از مصوبات غیر قابل اجرا به کمک مردم  آمده و مردم را از دست این گرانی ها نجات دهند.

 

وی بیان کرد:  خوشبختانه ورود دادستان محترم به موضوع گرانی و کنترل قیمت ها، مفید و موثر بوده است و امید است که ورود دادستان به برخورد با گرانی در بازار ایلام به نتیجه منتج و مسببان گرانی در بازار ایلام به سزای عمل خود یرسند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار در ادامه با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش افزود: عدالت حقیقتی است که همه انسان‌ها به دنبال آن هستند، در این خصوص اقدامات تحولی و اصلاح‌گرایانه در نظام قضایی جدید امیدبخش بوده و رویه انقلابی و مردمی در مبارزه با فساد اثربخش است.

 

امام‌جمعه ایلام خاطرنشان کرد: تکریم ارباب‌رجوع لازمه سلامت دستگاه قضایی است، امروز دستگاه قضا به‌عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی است و ایجاد اعتماد، آرامش و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب‌رجوع در هر شأنی باید موردتوجه قرار گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:  قضات برای تشخیص حق و واقعیت باید بسیار دقیق و ظریف عمل کنند، از این قشر زحمتکش می‌خواهیم در برابر احقاق حق هیچ‌گونه کوتاهی نداشته باشند و  با ایستادن در مقابل ظلم، از عدل و حق حمایت کنند.

کد خبر 942784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha