حمایت مجلس شورای اسلامی از تقویت ابعاد معنوی و دهه کرامت در کشور

قادری گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند برای تقویت ابعاد معنوی و دهه کرامت در کشور ما که کشوری اسلامی و مذهبی است در هر کجا که نیاز باشد حمایت های مادی و معنوی در نظر بگیرد.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

دهه کرامت به دهه اول ماه ذی القعده گفته می شود که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی القعده به پایان می رسد.

 

در این دهه گرامی، ششم ذی القعده، به بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) تعلق دارد که اهمیت دهه کرامت را برای شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بیشتر می کند و سازمان ها و اداره های مختلف، برنامه های متعددی برای گرامیداشت این دهه در نظر می گیرند.

«جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت و تبریک این دهه به مردم شهر شیراز و سایر نقاط استان فارس به سئوالات ما در خصوص دهه کرامت به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

از نظر شما دهه کرامت چه میزان می تواند در معرفی سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) به مردم، موفق باشد؟

دهه کرامت، فرصتی است تا سیره این ائمه اطهار (ع) به مردم به صورت شایسته ای ارائه شود و متفکران و صاحبنظران، بخش های معرفی نشده این سه شخصیت والا را برای مردم بازگو کنند تا فضای کشور به سمت معنویت هدایت شود.

 

دهه کرامت چگونه می تواند عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» را در ایران اسلامی، بیش از پیش مشخص و نهادینه کند؟

عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)»، صرفا به وجود بارگاه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، محدود نمی شود بلکه برای تولید مفاهیم مذهبی و تولید نرم افزاری در این حوزه باید به گونه ای عمل کنیم تا شهر شیراز به بهترین شکل ممکن در خور این عنوان قرار بگیرد.

برای تحقق این مهم لازم است تا فیلم، سریال، شعر و ... در این حوزه تولید شود و کاستی ها و ظرفیت های موجود نیز مورد شناسایی قرار بگیرد.

 

توقع شما پیرامون دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) چیست؟ جامعه، فرهنگوران و مسئولین چه نقشی در این توقع دارند.

برای تحقق معرفی موثر حضرت شاهچراغ (ع) و دهه کرامت، لازم است تا فیلم، سریال، شعر و ... در این حوزه تولید شود و کاستی ها و ظرفیت های موجود نیز مورد شناسایی قرار بگیرد و تمام جامعه در آن ایفای نقش داشته باشند و تلاش در این حوزه را وظیفه خود بدانند.

 

آیا دهه کرامت که بیش از یک دهه از عمرش می گذرد توانسته انتظارات برای معرفی حضرات به ویژه حضرت شاهچراغ (ع) را برآورده کند، اگر نتوانسته چه راهکارهایی وجود دارد؟

بی شک تا کنون برنامه های خوبی با در نظر گرفتن دهه کرامت برای این ایام تهیه و اجرا شده است اما باید در شهر شیراز که مامن حضرت احمدبن موسی (ع) است باید در زمینه تولید محتوا با جدیت و پیگیری بیشتری، عمل شود.

 

آیا به نظر شما برنامه ریزی صحیح برای این دهه می تواند در توسعه گردشگری مذهبی در شیراز، یاری رسان باشد؟

باید با استفاده از ظرفیت موثر این دهه مبارک برای جذب گردشگران مذهبی در شهری همچون شیراز بهره گرفت و با معرفی ابعاد شخصیتی حضرت شاهچراغ (ع) و سایر امامزادگان مطهر (ع) به توسعه گردشگری مذهبی بپردازیم و بخشی از هزینه های وقف را به سمت انجام فعالیت های مذهبی با این محوریت هدایت کنیم.

 

مجلس چه رویه ای برای هرچه بهتر معرفی شدن این دهه، می تواند در پیش گیرد؟

مجلس در سال های گذشته برای توسعه زیرساخت های مذهبی شهرهای کشور که شهر شیراز یکی از این چهار شهر است، تلاش کرده است.

مجلس شورای اسلامی می تواند برای تقویت ابعاد معنوی و دهه کرامت در کشور ما که کشوری اسلامی و مذهبی است در هر کجا که نیاز باشد حمایت های مادی و معنوی در نظر بگیرد.

 

سخن پایانی شما پیرامون دهه کرامت چیست؟

عملکرد ما با توجه به تعدد امامزادگان مطهر (ع) در استان فارس در حوزه تولید محتوایی چندان که باید، نبوده است و لازم است با توجه به نامگذاری شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» در تولید محتوای مذهبی، قوی تر عمل کنیم و با تربیت نیروی انسانی و هدایت منابع مالی به این سمت به رفع کاستی ها بپردازیم.

 

 

کد خبر 942864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha