وظیفه حوزه های خواهران تربیت نیرو برای تمدن اسلامی است

حجت الاسلام واحدی، وظیفه اصلی حوزه های علمیه خواهران را تربیت نیرو برای تمدن اسلامی دانست و گفت: اصلی ترین هدف از برگزاری این جلسات و گفت و گوهای مداوم، هویت طلبگی است

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «محمد واحدی» در نشست آنلاین با مدیران استانی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت گفت: این جلسات آنلاین مانند یک اتاق فکر، به این منظور طراحی شده است تا یک فضای گفت و گو پیرامون مباحث ضروری میان مدیران استانی ایجاد شود که در می توان عنوان این جلسات را به منظور ارتباط و ارتقا حوزه های علمیه خواهران دانست. 

 

معاون امور حوزه های علمیه خواهران با اشاره به طرح ارتباط و ارتقا اظهار داشت: این طرح دنبال آن است که میان مدیران استانی ایجاد ارتباط کند و به واسطه این ارتباط، شاهد ارتقا در بخش های مختلف حوزه های علمیه خواهران باشیم. 

 

در ادامه معاون امور حوزه های علمیه خواهران در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در راستای طرح ارتباط و ارتقاء اظهار داشت: اولین قدم، برگزاری جلسات آنلاین از همین قبیل است که هم اکنون به صورت منطقه ای برگزار می شود و امیدواریم در ادامه، این جلسات با مدیران استانی دیگر و حتی مدیران مدارس برگزار شود که همفکری های بیتشر و بهتری صورت بگیرد.

 

وی در ارتباط با مباحث مطرح شده در جلسات مربوط به طرح ارتباط و ارتقاء اظهار داشت: در این جلسات دو مبحث تاکنون مطرح شده است که بحث اول جذب و گزینش بود و در این ارتباط دو جلسه قوی و غنی برگزار شد که مطالب آن تجمیع و برای مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران و مدیران استانی ارسال شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین واحدی افزود: موضوع دیگر که هم اکنون نیز مورد بحث است، هویت طلبگی است و تاکنون پیرامون موضوعاتی مانند هویت طلبگی و راهکارهای تحقق آن، ویژگی های طلبه طراز انقلاب اسلامی، کنش گری طلاب، هویت طلبگی و چالش های کارگزارن، نقش مدیران در هویت سازی طلاب، ویژگی های مدیران تربیت گر و ... بحث و همفکری صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: زمانی اینگونه جلسات کارساز است که به واسطه این گفت و گوها، اتفاقات مثبت و ارتقاء های مورد نظر در استان ها، مدارس و کادر آن رخ بدهد. 

 

معاون امور حوزه های علمیه خواهران افزود: هر چه دامنه موضوعاتی که در این جلسات مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد، بیشتر توسعه یابد در ادامه تبدیل به یک گفتمان و جریان حرکت ساز می شود که  می تواند موجب ارتقا در مدراس علمیه خواهران سراسر کشور بشود. 

 

وی ماموریت اصلی حوزه های علمیه خواهران را تربیت نیرو برای تمدن اسلامی دانست و افزود: اصلی ترین هدف از برگزاری این جلسات و گفت و گوهای مداوم، هویت طلبگی است و تمامی این جلسات با هدف شناسایی بهترین راهکارها و پیاده سازی آن ها در مدارس به منظور ایجاد و ارتقا هویت طلبگی است.

 

کد خبر 943073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha