لزوم فرهنگ‌سازی عمومی جهت تحقق صرفه‌جویی در مصرف آب

بنیادی صرفه‌جویی در مصرف آب را یکی از ضرورت‌های مهم اجتماعی برشمرد و گفت: برای تحقق اهداف این حوزه، نیازمند یک عزم و فرهنگ‌سازی عمومی هستیم.

«علیرضا بنیادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص نقش و اهمیت آب اظهار کرد: آب یک مایه حیاتی و ضروری برای زندگی انسان است و عدم توجه به تامین آب شرب سالم و بهداشتی، مشکلات گسترده‌ای برای شهروندان و بخش‌های مختلف اجتماعی ایجاد می‌کند.

 

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با اشاره به هفته اول تیرماه که به نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در ارتباط با مصرف بهینه آب و دیگر منابع ملی کشور تاکید و توجه دارند، ما نیز در حوزه بهینه‌سازی مصرف آب باید سیاست‌های مدنظر ایشان را پیاده‌سازی و اجرا کنیم.

 

وی با بیان اینکه فرآیند توزیع و ورود آب به شبکه آبرسانی نیازمند اقدامات و صرف هزینه‌های گسترده و متنوع است اذعان داشت: برای توسعه خدمات این حوزه، نیازمند آسیب‌شناسی و ایجاد یک عزم ملی و فرهنگ‌سازی عمومی هستیم.

 

بنیادی با اشاره به اجرای برنامه زنگ آب و برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش اندیمشک در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی و بهینه‌سازی مصرف آب برای مقطع تحصیلی ابتدایی تصریح کرد: با آغاز فصل گرما و شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش مصرف آب هستیم و در صورت عدم توجه مناسب به بهینه‌سازی و جلوگیری از اسراف در مصرف آب، با مشکلات گسترده‌ای مواجه می‌شویم.

 

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در حوزه بهینه‌سازی مصرف آب عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، برگزاری هرگونه همایش یا کارگاه آموزشی در این زمینه ممنوع است و علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه خدمات این حوزه و متناسب با نیازهای اجتماعی، با استفاده از قدرت انتقال پیام از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، سعی بر فرهنگ‌سازی و ایجاد این عزم عمومی داریم.

 

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با تقدیر از خبرگزاری شبستان برای پوشش اخبار حوزه آبفا و بیان فرصت‌ها و بایدهای سیاست‌های مربوط به بهینه‌سازی مصرف آب بیان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها بازوان پرقدرت آبفا در این زمینه هستند و امیدواریم با مشارکت و همراهی فعالان این حوزه، شاهد ایجاد یک بستر سازنده و هدفمند برای مقابله با اسراف آب باشیم.

 

وی با اشاره به تقویت و استمرار نظارت و بررسی سلامت و کیفیت آب شرب شهرستان اندیمشک با همکاری شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: کارکنان واحدهای مختلف آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده به دنبال افزایش کیفیت خدمات و کاهش آمار شکستگی‌ها هستند و با توجه به مشکل فشار آب در مناطق مختلف شهری، اقدامات گسترده‌ای در این زمینه اجرا می‌شود.

 

بنیادی خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک و با تلاش نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، طرح‌های مختلفی از جمله توسعه شبکه توزیع، احداث چاه جدید و تسریع در روند احداث مخازن آب در مناطق مختلف شهری و روستایی این منطقه مورد توجه قرار گرفته و به‌زودی با بهره‌برداری از این طرح‌ها، گامی موثر و مهم برای توسعه بخش الوار گرمسیری و رفع مشکلات این حوزه برداشته می‌شود.

 

کد خبر 943082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha