اتمام عملیات بازسازی ساباط تاریخی ملک‌آسا دزفول

دوایی‌فر از اتمام عملیات مرمت، بازسازی و احیای ساباط تاریخی ملک‌آسا خبر داد ‌و گفت: این ساباط تاریخی متعلق به دوره قاجار است.

«محمد‌علی دوائی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، از پایان عملیات مرمت، بازسازی و احیای ساباط تاریخی ملک‌آسا خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور حفاظت و پایداری این بنای تاریخی عملیات‌هایی نظیر خاکبرداری، مرمت آجرها، جداره‌سازی، بندکشی و اجرای طاق تویزه توسط این سازمان صورت گرفته است. ‌

 

شهردار دزفول افزود: این پروژه از تاریخ ۱۵ خرداد سال جاری و به‌دنبال اهمیت حفظ معماری سنتی و بافت قدیم دزفول در دستور کار سازمان نوسازی دزفول قرار گرفته ‌و خوشبختانه در کمتر از یک ماه به طور کامل بازسازی شده است.

 

وی با بیان اینکه عملیات مرمت و باسازی این ساباط با اعتباری افزون بر یک‌میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری شهرداری دزفول صورت گرفته است اضافه کرد: این ساباط تاریخی متعلق به دوره قاجار است و احیای بافت قدیم در داوری کار شهرداری قرار دارد.

 

گفتنی است، ساباط ملک‌آسا دزفول در خیابان امام خمینی (ره) تقاطع خیابان طالقانی واقع است. ساباط ها گذر ارتباطی بین دو کوچه در بافت‌های قدیمی هستند و معمولا این‌گونه معماری سنتی در شهرهای یزد، اصفهان و دزفول مشاهده می‌شود.

 

کد خبر 943302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha