دهه کرامت فرصتی برای پیوند جوانان با قرآن و اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم دهه کرامت را فرصت مناسبی برای پیوند جوانان با قرآن دانست و گفت: دهه کرامت یادآور ارزش زن در سیره اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای توجه به سیره اهل بیت و تکریم به رسم ائمه اطهار علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: دهه کرامت فرصتی است تا با تشریح شیوه زندگانی ائمه معصومین و ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و تبیین فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور ارزش زن در سیره اهل بیت علیهم السلام است چرا که در حال حاضر در دنیای غرب از زن در حد ابزار استفاده می‌شود و مقام زن را تنزل داده اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه افزایش بصیرت دینی و تقوا در این دهه بسیار مهم است، اظهار کرد: باید با بررسی و توجه به مبانی اخلاقی و اعتقادی اهل بیت با شخصیت ایشان بیشتر آشنا شویم، از سویی هم وجود حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) نعمتی گرانبهاست تا بتوانیم ضمن بخشندگی به دیگران کمک کنیم.

وی افزود: ترویج سبک زندگی و ترویج فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه است و می‌توان از قشر ضعیف جامعه دستگیری کرد چرا که باورها و آموزه‌های رضوی در جامعه اسلامی ما فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حوادث تیرماه سال ۶۰ گفت: در سوء قصدی که در ششم تیر سال ۶۰ ۱۳ به جان رهبر معظم انقلاب شد، خدا خواست که ایشان زنده بمانند و هدایت انقلاب را بر عهده بگیرند، ۱۹ ماه ترور و تخریب توسط دشمنان جواب نداد و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و در آنجا هم نتوانستند صدمه‌ای به انقلاب بزنند.

وی یکی از توطئه های دشمنان برای نابودی نیروی جوان کشورمان را توسل به مواد مخدر و روانگردان ها اعلام کرد و گفت: سال ۲۰۰۷ تعداد ۱۶۶ روانگردان در دنیا وجود داشت، اما در سال ۲۰۱۷ این میزان به ۸۳۰ مورد افزایش یافته است.

امام جمعه تبریز گفت: هدف اصلی دشمنان از بین بردن جوانان ماست و از طرفی هم افغانستان و پاکستان در همسایگی ما قرار دارند و همان طور که می‌بینیم استفاده از مواد مخدر به سنین پایین‌تر سرایت کرده و نیاز به کارهای فرهنگی در این زمینه دارد

کد خبر 943387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha