محبوبیت حزب الله در جهان اسلام و کشورهای عربی

بعد از شکست صهیونیستها در حمله به جنوب لبنان، جنبش حزب الله محبوبیت خاصی در بین جهان عرب و اسلام پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، «میشل عون»  رئیس جمهوری لبنان دخالت مستقیم واشنگتن در امور داخلی این کشور را محکوم کرد و گفت شواهد و مدارکی در دست است که نشان می دهد مشکلات اقتصادی لبنان به طور مستقیم زیر نظر آمریکا ایجاد شده است.

 

عون در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین در بیروت تحریم های اعمال شده علیه حزب الله را نیز محکوم کرد و دوباره تاکید کرد که حزب الله لبنان در میان مردم محبوبیت فراوانی دارد و نمی تواند لبنان و حزب الله را از یکدیگر جدا دانست.

 

«نصیف هیتی» وزیر خارجه لبنان سفیر آمریکا در لبنان را به خاطر مصاحبه اش با یک شبکه سعودی علیه حزب الله احضار کرده بود. این مقام آمریکایی در گفتگوی خود با شبکه سعودی گفته بود حزب الله به طور مستقیم در امور اقتصادی لبنان دخالت می کند و در حقیقت مشکلات اقتصادی را به حزب الله نسبت داده بود.

 

محمد مازه یک قاضی دادگاه عالی لبنان نیز در حکمی چند رسانه عربستان سعودی را به خاطر انتشار اخبار و شایعاتی علیه حزب الله لبنان را تعطیل کرد و اجازه فعالیت آنها را در کشور لبنان لغو کرد.

 

بعد از شکست صهیونیستها در حمله به جنوب لبنان، جنبش حزب الله محبوبیت خاصی در بین جهان عرب و اسلام پیدا کرده است. اکثر مردم لبنان بعد از شکست صهیونیستها به دست حزب الله این گروه را ناجی کشورشان می دانند.

کد خبر 943747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha